21 oktober 2010

21 Oktober - Snö.

Snön ligger kvar på gräsmattorna där ute. Imorse var hela marken fylld med is. Men det är strålande sol idag så det har smält bort en hel del. Somnade vid fem imorse efter Tinas och mitt påhitt att sitta uppe. Hoppas att vi inte väckte hela tvåan.. Klarade mig genom engelskan idag, tittade om den filmen vi såg förra veckan. Den var mycket bättre denna gången. Sedan film på religionen, men såg bara sista halvan, var inte där sist. Måste verkligen skärpa mig! Men det löser sig! Lunchen var god idag, nybakat bröd med kycklinggryta. Min var gjord på kokosmjölk, väldigt gott! Nu strax, klockan ett, ska vi ha bild. Vet inte vad vi ska hitta på. Har varit borta här med en hel del. Det är alltid så att torsdagar är den tuffaste dagen. Antingen mår man skit för att man varit stressad under veckan och/eller för att man lyckas bli sjuk. Varför alltid samma dag? Jag hade gärna viljat skolka idag och ligga i sängen. Men det var skönt att komma upp till det vackra vädret. Och om vi ändå bara skulle kolla på film så är det ju inte så svårt att ta sig upp. Senare i eftermiddag ska jag sy på en klänning jag fått av Frida. Ska ju på maskerad med Ida och Jocke på lördag. Ska bli sjukt kul! Ska Temat är; Superhjältar. Så jag ska vara Buttran i Power Puff Pinglorna.. ^^.

______________________________________________________________________________________
19.57

Sitter uppe i datorsalen, Som Vanligt! Med Tina, Som Vanligt. :)


______________________________________________________________________________________
21.19

Tänkte att jag skulle skriva lite om in dröm jag hann ha under de futtiga timmars sömn jag fick inatt.
Jag hade varit full och slagit mig gul och blå. En av mina kindtänder hade gått sönder, hade bitit fel. Det såg ut som en nästan utslagen tulpan, fast i tandstorlek då, som var helt svart innuti. Jag hade alltså fått ett hål. Samtidig så hade min tunga svullnat upp och min kind var stor som en melon. Kunde inte prata och jag såg ut som en efterbliven kamel. Vår kurator här på skolan (Detta skedde på skolans område) hade lejat tre araber som skulle köra mig till akutsjukhuset i Kristianstad. Det tog them fore ever att komma hit och vi väntade och väntade. Sedan var vi plötsligt uppe på tvåan på stora elevhemmet. Där var det en hel drös med tjejer som shoppade. Så vår våning var ett shoppingcentra? Jag vet inte. Jag hade blivit av med min rosa kamera. Stället blev större och större och helt plötsligt var det ett riktigt köpcentra. Och mitt sällskap(?) som jag gick med försvann och jag kunde inte hitta dem igen. Så jag gick vidare och hoppades på det bästa. Uppblåst och blod i hela ansiktet. Det var ingen som reagerade förens jag själv såg mig i spegeln. Hela ansiktet var deformerat och blod, slem, sår. Fruktansvärt. Sen var de där tjejerna där igen, vet inte vilka de var, men de kändes bekanta.. (Kan det göra det i drömmar?) De hade på sig rosa kläder och höll i en rosa kamera. Jag blev helt till mig och ryckte den ur en av tjejernas hand. Jag påstådde att den var min. Men det kom jag ju snabbt på att det inte var. Min display var mindre och hela kameran var ju smalare. Jag vet ju hur den ser ut. Precis som i verkligheten. Samtidigt som jag kommer på detta sitter jag i ett rum med två andra kvinnor, som också skulle iväg till akuten i Kristianstad. Vid detta laget hade det gått timmar! Och vi var inte alls i det stora köpcentrat längre.. Vi var i ett lärarrum, med massor av gröna växter och glasrutor. Mjuka soffor och fina mattor. Jag frågade dem om de också skulle följa med vår kurator in. Svaret blev ett Ja, samtidigt som jag blodade ner något ljust i rummet, minns inte riktigt vad. Sedan minns jag att vi var i Förberedandes sal här på skolan och tittade ut. Då kommer de efterlängtade araberna i en fet Hummer, beiga kostymer och balla solglasögon. Jag vaknade strax efter detta med att jag hade bitit ihop me dmina käkar något otroligt och det kändes som att de var helt svullna, precis som i drömmen. Mellan larmen slumrar jag till igen och vaknar sedan av mig själv, eller en dröm.. Det är som att någon kippar efter andan, ni vet, precis som när någon blir riktigt rädd för något. Kan inte riktigt förklara, men det kändes som att det var någon brevid mig som gjorde det. Men jag sov, eller någonstans mellan det och vaken och att jag gjorde det själv. Eller något undermedvetet. Vadfan vet jag... Underlig dröm. Lite skrämmande nästan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar