27 oktober 2010

27 Oktober - Skola.

Dagen har som vanligt inte gått mig hand i hand. Som vanligt gick jag till ing-Marie för att be om att lägga mig. Men jag lämnade in mitt svenska arbete som jag gjort i alla fall. Sedan har jag suttit här. Drunknar i mina drömmar och bara ja, jag vet inte vad jag egentligen har gjort. Har inte speciellt mycket att skriva om. Grät som en lite flicka efter att jag fått reda på att jag fått IG på mitt matteprov. Snacka om att känna misslyckande.. Han sa det att jag inte kommer att klara av matte B detta året. Kanske matte A om jag kämpar på. Sedan frågade han mig om jag haft svårt för matt förut. Svaret blev ja, och dessutom var det fem år sedan jag läste matte sist. Han vill att jag ska sitta minst en halvtimme varje dag efter skolan och läsa lite matte. Men hur i helvete ska jag kunna sitta där och läsa matte som jag inte förstår? Det låter hur lätt som helst. Inga problem, det klarar jag! Döda mig, vafan. Just nu känns det sådär halvroligt att gå i skolan. Imorgon byter jag ner mig från B till A i engelskan, för att jag inte förstår ett skit. Svenskan går helt okej, och det är ju bra. Svenska är ändå något jag kan, som jag vet att jag kan. Men de andra ämnena är inte alls lika lätta. Kanske skulle hållit mig till den förberedande kursen trots mina tre år på gymnasiet? Jag känner mig så otroligt dålig. Imorgon ska jag fråga Ing-Marie om jag kan få åka hem en dag tidigare. Jag vill bara hem just nu. Jag orkar inte. Här på mitt rum känner jag mig bara ensam och bedrövlig och ända gången jag går utanför min dörr är när jag ska sjukanmäla mig, äta och röka. Jag hatar hösten och jag orkar verkligen inte mer. Jag är livrädd för att allt bara ska falla i spillror ännu en gång. Jag har inte råd med det. Jag har en tidspress att följa och det går inte att göra felsteg. Inga fler felsteg. Hem hem hem. Skratta skratta skratta. Just nu orkar jag inte skratta, jag orkar inte ta mina dagliga promenader med Frida. Orkar knappt äta, kan inte sova. Kan jag sova sover jag på tok för mycket. Det är antingen eller. Tomhet eller ångestfylld. Det är tragiskt hur man måste skriva av sig ibland. Men fyfan vad livet är tufft. Jag ska inte säga någonting, kanske. Men jag gör det ändå.


Jag har beställt en ny jacka som jag tyckte var både fin och prisvärd.
Den borde komma samma vecka som jag har lov, tråkigt nog.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar