18 oktober 2010

18 Oktober - drömmar.

God morgon..

Vaknade för ett tag sedan, 04.40, av att min kudde vad helt blöt. Jag hade vaknat av att jag grät, som vanligt. Jag skulle åka till mormor och morfar och hälsa på, inte för att jag hade något ärende, bara för att jag kände för det. Klockan var tio på kvällen och vi befann oss i gamla lägenheten på Vaktgatan. Jag var rädd för att det skulle vara för sent och att jag inte skulle hinna med ett tåg hem igen. Men mamma sa att pappa var i Lund och att jag kunde åka med honom hem. Ingen hade sagt att han var i Sverige. Han var på ett möte om att få stanna utomlands ännu längre än planerat (?) Så jag ringde honom på ett numer som var väldigt exakt, men jag minns det inte nu. Men personen som satt i andra sidan av luren klickade av mig, gång på gång. Till slut kom det upp en automatisk röst som sa att det var väntetid på tjugo minuter. Då fick man svara Ja eller Nej om man ville stanna kvar och vänta eller inte. Jag sa Ja till den här telefonrösten. Tjugo minuter senare så svarade en kvinna som var ganska hård och jävlig. Jag frågade om hon pratade med honom, men det kunde hon inte säga. Jag visste ju att svaret skulle bli Ja så jag fortsatte och sa att jag ville prata med honom. Jag berättade situationen, men hon fortsatte att neka hans existens. Jag blev förbannad och ledsen och berättade att jag inte träffat honom på år och att jag ville träffa honom! Då gav kärringen med sig och lät mig prata med honom. Jag rörde hans röst, det gjorde jag verkligen. Då började jag gråta, samtidigt som han klickade bort mig. Då vaknade jag av att jag.

Jag hörde verkligen hans röst. Man kan verkligen uppnå defusa saker i drömmar som man i vaket tillstånd inte kommer ihåg. Det innebär att jag inte alls har glömt bort de små sakerna. Men det kändes som att han var här, och att jag var vaken. Det var obehagligt, men skönt på samma gång.

__________________________________________________________________

08.33

Två timmar kvar tills jag börjar. Har varit vaken i fyra timmar redan. Ätit frukost har jag. Havregrynsgröt med havrepuffar och cornflakes. En macka med skinka på. Det är blå himmel idag och solen skiner. Jag hoppas på en bra dag idag. Jag har tråkigt och ska nog lägga mig och läsa ett tag. Ställa ett larm i fall att jag somnar.

__________________________________________________
20.43

Nu har jag suttit sammanlagt ca sex timmar framför symaskinen och sytt på Fridas jacka. Den ser ut att bli riktigt bra! Jag har rökt fyra cigg idag, det är ett bra framsteg! Ska fan försöka på riktigt nu! Och jag är helt pysslig! Känner det i hela kroppen. Vill tatuera, sy, rita, måla, allt! Skriva brev, dikter.. Allmänt kreativ. Så jag ska snart sätta mig med något en timme eller två. Sedan ska jag sova, försöka i alla fall. Har ju varit vaken några timmar nu, så jag borde ju bli trött om jag bara varvar ner. Haha, jag och Frida åt lite kvällsmat nu vid åtta. Har aldrig kollat vad det fanns i pulvermoset. Men varje gång jag ätit det så har magen svullnat upp och ont gör det! Tänkte att jag bara blivit mätt. Men efter tre skedar så undrade jag lite. Så jag kollade, och helt riktigt var det ju helmjölkspulver och smörarom i. Inte konstigt att jag blir kass i magen.. God natt på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar