25 november 2010

En kväll.

23.39

Suttit med Sandra och Tina på Sandras rum i flera timmar och pratat allvar. Kvällen igår och ikväll tar jag varmt om hjärtat. Det känns bra och skönt att träffa liksinnade människor på en främmande plats. Det betyder mycket för mig. Lite chips och dippa, en chokladbit och lite ennoying orange. Sedan började fobiprat. Ormar, telefonsamtal och spindlar. Det är en bra bearbetning. Men jag måste sätta upp håret för att inte reagera som om det vore ett djur i min nacke. I vilket fall. Dagen har pendlat upp och ner. I morse vaknade jag med ångest efter en mardröm. Eller det var ingen mardröm egentligen, jag var inte rädd. Bara ledsen. Besviken och kände skuld. Hjärtat dunkade och andningen var osammanhängande. Ville bara ligga kvar i sängen och sova bort dagen. Men jag tänkte på mina färgglada papper med frånvaro, så jag kom upp. Lite smink, kläder och en tjock halsduk. Ut i decimeter med snö och kallt var det. Första lektionen.. En person som jag inte gillar, eller det är kanske hårt, men jag kan tycka att han är jobbig och lite seg. Inte alla hänsen hemma så att säga. Ville bara gråta av frustration, irritation och ledsamhet. För hans skull. Vet inte vad han har varit med om, men för hans beteende. men det är inte min uppgift. Men man tar väl på sig saker som man itne borde. Ville gå ut, röka, gråta, dra täcket över huvudet. Tårarna satt och tryckte och huvudvärken och kliandet i fingrarna av ilska känndes nästan olidligt. Äntligen rast! Röka, vara med om en utskällning eller missuppfattning, tolka det som ni vill. Men läraren är väl inte den bästa.. Lektionen slutade och jag blev på bättre humör. Kännde mig lugnare och tryckte i mig en macka tillsammans med de andra. Då den andra Sandra halkar och slänger två mackor med marmelad och tomater över hela golvet. Då fick vi oss ett gott skratt. Halndlade cigg. Sen satte rastlösheten igång och kändes som att jag inte kunde sitta still. Längtade efter lunchen. Det var inte min dag idag. Sedan hade vi bild. Vi skulle åka ut till en utställning. Men det gick inte, för det hade blivit ett missförstånd med bussarna. Så de var inte bokade för oss. Då krockade planerna med tankarna. Hatar när det inte blir som jag planerat. Vat inte vad jag ska ta mig till. Även om jag är en spontan människa så går det inte när jag ska gå enligt ett schema, som till exempel i skolan. Vi fick istället i uppgift att fotografera självporträtt. Prestationsångest till tusen. Men Thale började hoppa runt i snön och då kom insperationen tillbaka. Så vi hade faktiskt riktigt kul! Sen satt vi mest och matade in bilder som vi bestämt oss för. Chilla som folk vill kalla det. Knasiga ord det finns egentligen. Det blev många kort. Några av dem är ju de jag lagt upp nedan. Blev ganska nöjd med dem. Ska sätta mig någon dag och testa redigera lite. Slutade tjugo i fyra, mat fyra, äckelmat. Broccoli.. Brockoli.. Hur stavas det? Broccoli tror jag.. Skit samma. Gick med Frida och åt rostade mackor med ost. Dum idé. Men gott var det! Sen ville jag väcka Tina, men vet inte varför jag inte gjorde det. Satt på sängkanten lite, rökte, satt, rökte. Pratade med Alex, saknar honom. Just nu sitter han i Upplands Väsby med Jill och Co. Men det var mysigt att prata med honom lite i alla fall. Skulle höras lite senare, imorgon typ. I vilket fall. Tina kom upp vid sjutiden, kom vi fram till. Och Sandra dök upp efter att ha stirrat på sin stereo i en timme. Sen blev det 'pyamasparty' som igårkväll. Röka, prata, röka, prata. Sedan gick vi upp hit, i datorsalen. Sjukt tyst, tangenterna knattra som fan. Nu kom Melle in, full a la kastrull. Nej, men lite 'go i pannan' som han ville kalla. Nu går rösterna igen.

Men tack för att jag fick börja på Önnestad. Jag tror att det kommer att hjälpa mig, och många andra också, en bit på vägen. Det känns bra och som jag började stycket med. Sen om vi kommer att kunna sova nu är en annan femma. FTre? Fyra? Borde verkligen sova. Ska upp tidigt, skola, buss två timmar, Synsam, tåg en timme/en och en halv, kalas och en sen kväll. Sedan tåg tillbaka och sova gott. Men ser fram emot det. Skit samma egentligen, med sömnen alltså. Kroppen börjar vänja sig.

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar