29 november 2010

23.31

Suttit och spelat ett roligt spel med Tina ikväll, efter att jag kollat lite på svenska Hollywoodfruar. Mår illa som fan,höll på att svimma när jag kom in i rummet. Fick lägga mig ner, allt bara snurra. Sjukt jobbigt! Tagit mina meds och ska snart sova..

Orkar inte skriva så mycket om helgen. Varit i Malmö största delen. Ute och bowlade, men det blev ingen bowling. För Annmari lyckades bli utslängd. Haha, från en bowling! Senare den kvällen så skäller jag ut Anders Bagge på Etage. Tyckte att han lät spydig. Lång historia, men jag var inte på så bra humör just då. Hungrig, kissig, frysen och berusad.. Usch! Haha. Men ja, det är väl inte heller något man gör varje dag. Kom hem på söndagen. Två tåg var inställda och det tredje var försenat, men vi kom hem i alla fall. Umgicks lite med Ida och Jocke. Sedan gick jag hem till mamma och satt där ett tag tills vi skulle sova.

Då jag vaknar av att Ikas skäller på katten.Såg att Tina skickat ett mess, svarade. Gick upp, toa. Mamma satt vaken. Klockan var då runt halv fem. Så vi började prata lite smått. Sen tänkte jag att det var onödigt att sova med tanke på att min klocka skulle ringa om två timmar. Frukost. Vi drog ut på tiden rätt mycket. Skulle vi pratat en minut till så hade jag missat bussen. Så jag fick lite smått panik och halvsprang till bussen. När jag kommer ut till vägen och ska gå över så stannar bussen och släpper på folk. Men jag han med den i alla fall! Kunde inte komma till ro. Svetten rann, illamående. Allmänt jobbigt. Av med jacka, av med tröja. Så till slut lyckades jag komma till ro. Vaknade av att jag frös. Så det var ju bara att dra på sig tröjan igen. Somnade om,vaknade precis innan jag skulle av. På med jacka och halsduk och hela köret. Av bussen, stå och frysa och huttra, gäspa. På nästa buss. Alldeles lagom varmt, bekvämt och skönt, så jag somnade ju direkt! Vaknade till vid ett ställe och hade koll på var vi var någonstans. Men somnade lika fort igen. Sen vaknar jag när bussen börjar rulla från när jag skulle av! Panik! Upp med alla saker i famnen och knö mig fram till chauffören och be honom att stanna. Fick ju säga som det var att jag somnat. Han bara skrattade åt mig lite och öppnade dörren. Så pinsamt! Tänk om jag vaknat upp i Kristianstad. Ingen biggie, men ändå! Det hade varit s¨å sjukt drygt! Sedan har dagen bara rullat på. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar