10 november 2010

En bra dag idag!

Det är en mycket bra dag idag. Klockan är ca halv nio på kvällen och jag har övervunnit all ångest och oro. Dagen började lungt efter tio timmars välbehövd sömn. Klockan ringde runt halv sju. Snoozade till klockan kvart över. Kom ner till frukosten, påklädd och klar, och åt en skål med havregrynsgröt och havrepuffar, det vanliga alltså. Gott! Sedan gick jag ut och tog min morgon cigg och sedan borstade jag tänderna. Nu när jag börjat i en ny grupp så har jag ett annat schema att följa, så dagen började med engelska. Sjukt lätt engelska och det kändes bra. Min frånvaro kommer att sjunka rätt reält! Och bara det är en lättnad! Det blev rast i mitten av den filmen som vi såg på engelskan. Då kom Tale fram och gav mig någonting hon hade köpt till min nu när hon hade varit i Thailand. Tre par jättesöta örhängen. Det var speciellt ett par som jag blev väldigt förtjust i! Tack Tale! *Aina glad* Sedan blev det håltimme då jag egentligen ska ha svenska. Men jag gjorde min bokredovisning igår så då blev vi lediga idag. Men jag satte mig med de andra i den nya klassen, där jag faktiskt känner några, i datorsalen. De skulle ha datorkunskap och alla skrev på den roliga uppgiften om att skriva en uppsats om rymden, så det gjorde jag också. Igår letade jag fram lite fakta och skrev ner det som jag redan visste från huvudet. Idag har jag suttit i ca fem timmar och skrivit och skrivit. Fått ihop 6 A4 sidor bara om svarta hål. Nu återstår bara ytterligare några sidor om själva maskhål. Spännande! Oh, jag tycker att det är så roligt! Sedan blev det lunch, fisk med ris, veteröra-någonting, sallad och sås. Det var väldigt gott det också. Drama blev det efter lunchen. Var med en stund, men jag har lyckats få så ont i foten så jag haltar en del. Och trappor är ju värsta mardrömmen! Men men, det är ju knappast kroniskt. Men klockan ett gick jag vidare till expedetionen och pratade lite om mitt schema. Jag valde att ta bort dramat och la till en lektion med matte och en med naturkunskap. Naturkunskap tycker jag är roligt och matte behöver jag. Och jag känner att jag måste preoritera ämnena i skolan och inte bara ha lekstuga. Samtidigt som att jag inte riktigt trivdes på dramat. Jag är nog en alldeles för reserverad person och är inte alls speciellt förtjust i närkontakt eller att stå inför främmande människor. Så jag skippade det, och det kommer jag nog förhoppningsvis inte att ångra. Med tanke på att jag alltid känner lite ångest och skolka-feeling innan varje dramalektion så är nog detta ett bra alternativ. Så efter att jag varit på expedetionen så gick jag tillbaka till engelskan och såg klart på filmen. Det var då de lätta orden kom upp. Fick 24/24 rätt och räckte upp handen hela tiden. Svarade på ca tjugo ord. De allra lättaste lämnade jag till någon annan. Jag vill inte känna mig som en besserwisser, men come on, detta var ju för lätt. Men vi får se nästa gång vad vi gör då. Egentligen hade vi matte då, men läraren vi har i matte var inte där idag. Slutade klockan två, annars slutar jag tjugo i fyra. Så jag satte mig i datorsalen och började skriva om mitt arbete. Sedan blev det ännu mer mat, middag. Stuvade makaroner med köttbullar. Vilken lyx va! Så nöjda och belåtna gick jag och Frida en stillsam promenad för den friska luftens skull. Kom tillbaka och fastnade med arbetet ännu en gång. Nu är jag ganska trött och orkar inte riktigt skriva mer på det. Men kör ett ryck imorgon också.

Mamma ringde tidigare ikväll för att kolla hur det var med mig, för att jag inte hörde av mig efter mötet igår. Det gick ju inte så bra och jag var så trött att jag inte orkade prata. Men det är en bra dag idag, så det berättade jag och det blev hon lättad över. Hon berättade också att det skulle hända något roligt på lördag. Jaha? Vad nu? Nog för att jag fyller år. Men det skulle bara bli lite pastasalladsbuffé och vin, lite fest på kvällen, inget avancerat. Men nu verkar det som att dem har planerat in något som jag absolut inte har någon aning om vad det kan vara.. Så jag är lite spänd och förväntansfull.
Och på fredag slutar jag redan klockan tolv. Då kommer Alex och hämtar mig. Då ska vi till Helsingborg och vi ska fira min födelsedag en dag tidigare, bara han och jag. Ska få en present och äta mat. Mysa lite och kanske titta på en bra film. Äta popcorn såklart! Men jag har ingen aning om vad han har planerat. Det ska bli en spännande helg, mycket att se fram emot!


Nu är jag kissig och röksugen. Ska göra någonting åt detta och sedan säga hej till tjejerna där nere.
Efter det ska jag ta en sömnis och lägga mig. Ny dag imorgon ni vet! Hoppas den blir lika bra som idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar