18 november 2010

Sjuklig dag.

Hostar fortfarande upp mina lungor, ont gör det! Men penicillinet gör sin verkan! På alla dess vis! Suck.. Mår illa, kan inte äta, taskig i magen. Allmänt äckligt. Ska detta hålla på i tio dagar? Som jag mår nu, trött och sliten, sömnbehov och ljudkänslig, så kommer jag inte att komma iväg till Annmaris kalas i helgen. Det suger verkligen! Men förhoppningsvis kan jag komma ner nästa helg. Ska sluta på (nös just en dusch över datorn!! ><) penicillinet på fredag nästa vecka. Och jag vill verkligen inte dricka på det. Dricker aldrig på mediciner. Så jag tänkte om man kunde sluta på dem på onsdag så det inte sitter i på fredag.. Eller det kanske är dumt. Vet inte..

Jag kom upp till skolan idag. Trots allt. Höll mig vaken, men det var knappt. Störde nog alla på lektionen för täta toalettbesök och harklanden. Äckligt! Men jag var där, och fick min närvaro, det behövs! Sedan
kom jag iväg med bilden till museet och kollade på en serieutställning. Men mådde inte bra, kändes som att jag skulle kräka i bilen. Sedan blev det lugnt. Nu är klockan snart tio och jag ska sova järnet. Kan knappt håla ögonen öppna.

________________________________

För sakens skull.. Fina naglar!

_____________
04.30

Ja, klockan är halv fem, ska upp och ha historia om två och en halv timme. Sitter just nu och hjälper Tina med hennes arbete i naturkunskap medan hon får lite väl behövd sömn. Facebook kan man fördriva tiden med i några minuter i stöten. Annars är jag bara rastlös och sömnlös. Mår illa, jävla penicillin! Har inte ätit sedan middag. En raggmunk och lite sallad. Det var tolv timmar sedan. tolv och en halv. Jag är så trött på min kropp! Orkar fan inte längre. Satt med tårar i ögonen idag/igår, vad säger man.. Skit samma, jobbigt är det i alla fall. Nu ska jag ner och ta en cigg, sedan ge det ett försök till att sova, i alla fall en timme..

_____________
06.06

Nu har mattanterna kommit till jobbet och börjar med frukosten.. Ska bli gott. 14 timmar utan mat. Nu börjar jag bli hungerdöv. Smsade Frida och kollade om hon ville ta en morgonpromenad med mig innan, men jag
tror att hon sover.. Och jag vill ju inte gå själv.. Men en lektion historia och en lektion svenska. Sedan slutar jag vid lunch. Så funderar på att ta en tupplur på en timme och sedan hålla mig vaken till kvällen och hoppas på att sova en hel natt. Då är det fredag. Det kommer bli en väldigt lugn helg. Frida och jag ska laga mat, kanske till och med ikväll. Vi får ju ingen middag på fredagar. Sen en film kanske, en promenad. Frisk luft är bra. Sen ska jag och Tina sätta oss och renskriva hennes arbete som vi ska lämna in på måndag. Skönt med en lugn helg på internatet. Längesedan. Och behöver vila upp mig nu efter att jag hostat upp mina lungor.. Har sån sjuk träningsvärk i magen.. haha.. Gratis träning ;P Eller vadå? Alex är också fortfarande vaken. Har chattat i flera timmar. Jag saknar honom!

Note to self;
Väck Tina halv åtta!


Och! Finaste tröjan! :*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar