24 november 2010

Skola - onsdag




20.58

Matte, svenska, lunch, matte. Tja, det är vad dagen har bestått av. Första mattelektiionen hade vi med Thomas, haha, alla flamsade och tramsade och han skrattade bara med. Vi också. Kom fram till att geometri inte är min bästa vän trots allt. Men nu har jag börjat med vinklar och grader, så det ska väl gå bättre, I hope. Hälften, mer än hälften, av de i svenskaklassen var borta på en resa med religionen och kollade på kloster. Så det var lugnt och skönt. Sedan hyfsat god mat. Ganska god om man tänker efter och tittar på hur god den brukar vara. Jaja. Sedan hade vi matte med Stig. Den ingrodda grodden till groda. Eller vänta nu, jag gillar grodor.. Spindeln, men han ser ut so en padda.. Skit samma, det var inte alls lika roligt.

Imorgon ska vi iväg med bilden klockan 13 och gå på museum! Kamera ska tas med och så om vi hinner så skulle vi gå på studiebesök efter. Hajar inte så mycket, men det kommer bli kul i alla fall. Av vad jag har förstått så är det vår lärare som har en utställning. Så det ska bli spännande. Sedan, vet ni vad? Den 9e åker vi till MoMA Louisiana. i Köpenhamn! Det ska bli sjukt spännande. Har aldrig varit där och har viljat åka dit så länge! Det är väl en sak som jag gillar med denna skolan. Vi hittar på mycket och har många utflykter. Det är kul!

I helgen, på fredag slutar jag tidigt, vid lunch. Då ska jag äta snabbt och sedan ta bussen hem till Ängelholm och hoppas på att jag kan få hämta ut mina glasögon. De är så fina, och jag vill ha dem i helgen!! Sen på eftermiddagen, senare så åker vi, jag, Ida och Jocke ner till Malmö för att träffa Annmari. Ska fira henne nu istället för förra helgen då jag inte kunde komma. Men det blir ingen alkohol med tanke på att jag fortfarande har penicillin i kroppen. Och så har jag missat en hel del av mina andra mediciner, bara för att jag druckit. Inte bra. Så det struntar vi i. Onödiga pengar och onödig ångest. Lördag? Jo, då ska Ida och jag ligga i soffan hela dagen och drunkna i Jane och Mentalist. Och såklart umgår med mamma, men det kanske jag inte gör förrens på söndagen. Då ska jag börja bleka håret, om jag inte gör det på måndag, men mest troligt på söndag, kanske till och med lördag. Måste ju börja så snart som! Ska börja öva lite på att sätta upp en sjal också, så att jag inte står där på morgonen och har glömt hur man gör det snyggt. Ser kanske inte så bra ut. Vill inte gå i skolan som en morot.. Haha. Gick igenom alla dreadsen. Håller jag mig till de korta så har jag 90 stycken. Det räcker gott och väl. Rosa, ljusrosa, vitt och ljusblått. Som på bilderna nedanför. Det blir skitbra, Aina.. ^^.

Nu är klockan 21.09 och jag borde sova. Men med tanke på att jag somnade halv tre och missade middagen och vaknade tjugo över fem så kanske jag inte kan sova nu heller. Jag är så smart. Ställde i vilket fall larmet, men sedan om jag vaknade är en annan sak..





Sleepless

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar