16 december 2010

Idag.

Klädångest 2000!
Men vi har kommit fram till att det nog blir ganska nice ändå!


Idag ringde Andrea mig i nästan panik och berättade att hon skulle beställa biljett till EX tidigare i veckan. Men att sedan hade hennes dator tröttnat och lagt sig. Sen när han vaknade igen så var biljetterna slut! Samma sak för Stephan och Leri. Stackarna! Så hon frågade om jag kunde kolla runt lite. Såklart sa jag! Så jag kollade runt, en kvart senare hade Aina fixat biffen! Jag kände mig så jävla självgod! Det är inte klokt. Så nu ska jag snart skriva ut den. Så Andrea sitter säkert igen! ^^. Tina har åkt iväg till Hässleholm för att sova en stund innan de reser vidare till Tyskland. Själv ar jag haft panik över min klädsel som jag ska ha på EX. Antingen känner jag mig för naken, eller för obekväm, för tjock, eller allmänt ful. Ingenting fungerade som jag ville och jag höll på att slänga allt åt helvete och riva sönder min biljett. Men jag hejdade mig och vände mig till Tina och Anna som snackade lite vett i mig. Så nu blir det som på bilden, fast med en skjorta upptill. Och linser har jag inte heller, så jävla förbannad det gjorde mig, och pengar till det har jag inte heller..! Men jag försökte vänja mig vid tanken på att ha glasögon på festen. Sen kom jag fram till det att de är faktiskt nya, fina och de klär mig bra. Fin färg. Och egentligen så borde detta bara göra hela min utstyrsel hel. Aina becomes a real schoolgirl. Haha. Det blir nog bra! Anna ska hjälpa mig med att sätta i lite extra dreads på lördag. Fixa oss och klä oss. Jag ska få ner något litet i min stackars penicillinmage. Och, för att jag ska se något positivt, det finns en person som inte kommer att befinna sig på årets EX. Så det känns ju bra det. Förlåt, det borde ha lagt sig, men det har det inte. Och kalla mig löjlig eller rädd. Men den skiten får jag stå för. Och dyker personen upp så bara le och gå där ifrån. Eller titta inte alls och vänd på klacken. Feg feg. Lika bra det. Du är inte speciellt mycket modigare.. Nej, nu ska jag inte göra mitt upprörd igen.

Suttit och pratat lite med Jonathan nu i köket när jag skulle äta lite kvällsmat. Han sa att det var längesedan vi setts och frågade hur det var med mig. Bra sa jag och så ledde det till ett riktigt samtal från bådas sida. Jag blev förvånad över att faktiskt kunna sitta i lugn och ro och tycka att det är helt okej. Han är speciell den mannen, men han kan vara riktigt trevlig ibland, om man sitter i enrum och småsnackar lite. Så det var trevligt. Vad har annars hänt idag? Jag fick en julklapp av Frida. En Hello Kitty almanacka! Den var jättefin! Så den tackar vi för! ^^. Det har varit en bra dag. Men fruktansvärt kallt och blåsigt väder! Men det överlever vi allt!

Nu ska jag fixa det sista med biljetten, bankerna verkade köra ihop sig lite, men det löser sig nog.
Så ska stänga ner nu så snart Andrea ringer tillbaka, och sedan ta mig ett sista bloss.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar