26 december 2010

Lugn dag.


Idag har jag hjälpt mamma att ta kort och skickat iväg till auktionskammaren i Helsingborg. Så nu hoppas vi på att få napp. 10'000 för en Orrefors vas hade inte varit fel. Idag ska vi ta tag i vitrinskåpet och städa det ordentligt och putsa glas och silverbestick. Fast nu innan ska jag bege mig för att handla mat. Det blir potatisgratäng med julskinka. Snön viner, men det är inte mer än 4 minusgrader. Så jag ska ska nog överleva.

______________________
23.11

Mamma har precis gått och lagt sig. Så nu sitter jag ensam med piano i högtalarna. Det är ganska skönt faktiskt. Skriva lite. Chatta lite med Joel om onödiga saker som milkshake och nödvändighetgöra som man aldrig tar tag i. Haha. Känner ett lugn i kroppen idag. Det var inte alls jobbigt att gå ut, trots vinden och kylan. Ingen ångest eller oro i kroppen som annars brukar ligga och gnaga. Så här som jag mår just nu vill jag alltid må. Tänk att känna harmoni genom hela livet. Vilket paradis! Nu låter jag kanske lite flummig. Men det är okej ibland. Vi städade aldrig vitrinskåpet idag. Valde en lugn kväll istället med mig sittandes framför datorn hela dagen. Men vi har fått mycket gjort ändå. Dessa nödvändiga saker som man aldrig annars gör. Mammas då alltså. Jag har mycket, men som sagt.. En annan gång


________________________________________________

.

Den 6e Januari åker jag och Annmari till Götet ^^.
Vi ska hälsa på vår älskade Johan som vi inte har sett på evigheter!
Det ska bli riktigt kul! Så Johan, here we come!

Stannar ända till söndagen den 9e. Ska ströva rundor på stan,
titta i affärer, fika, laga mat, titta på film.
Det kommer bli en helmysig helg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar