17 januari 2011

Efter en fin helg...

...kommer en fin dag!

Vaknade tidigt i morse efter att jag nästan direkt somnat, kändes det som. Borde ha gått upp, men så blev det inte. Inte så lätt alltid heller. Men kom iväg med bussen i alla fall, men missade min andra så jag fick sitta och vänta i en timme på nästa. Men då kom alla andra också på så då hade man ju lite sällskap. Tina står bredvid mig och säger gång på gång om hur snygga vi kommer att vara i sommar när vi börjat sola och tränat. Haha ja, jag tror henne. Vi ska slå stranden med råge verkligen! Ska bli kul. Och det vekar som att solariet är ett bra sådant också. Goodie goodie! Åter till dagen. Somnade på bussen, men jag kunde ju inte välja en sämre plats, kallt kallt kallt. Sen var det bara bänken som gällde hur bedjande än sängen tittade på mig. Svenska med satsdelar. Inte min starka sida, men det måste ju in. Naturkunskap, det gillar vi! Sedan fick vi sluta tidigare från mentorstiden, som jag misstänkte. Han den där Stig börjar förstå oss lite bättre nu. Haha. Stig.. Vilken man! Jag har varit så ofokuserad idag. Har inte kunnat tänka eller stava rätt. Sjukt frustrerande. Men jag har överlevt än så länge i alla fall. Till middag blev det hamburgare. efter det blev det tv-rummet med de andra och Handboll på högsta volym. Men då kom Tina upp och räddade mig lite. Bra, handboll kändes inte som en bra idé ikväll. Men Sverige vann i alla fall. Vi, eller ja hon, sprang ner i källaren för att sola, så jag satt på bordet bredvid och spelade spel på hennes mobil. Snackat en massa skit, eller ja, fakta. Uppdaterat om helgernas bravader och allt det där man måste ta varje måndagskväll. Och ja, hej och hå! Vilket drama, helt otroligt! Skrattretande nästan. Men som alla andra draman. De är otroliga, alla tisslar och tasslar om dem, sen glömmer folk bort dem och de ses bara som ett minne blott om några tio år. Så är det nog här också. Så mycket skit som det finns. Strunt samma! Nu har jag legat och läst och gått igenom mina glosor lite medan Tina har suttit här och värmt upp min sjukt heta dator. Måste verkligen fixa internet på den nya, denna kommer att dö vilken sekund som! Stackarn.. Nu är klockan snart elva, dags att sova. Ny dag imorgon också. Denna veckan kommer att gå fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar