31 januari 2011

Siste januari.

Sitter just nu i datorsalen med musik på högsta volym.

Gjorde prov, två stycken. Första gick väl inte så bra. Men det andra gick bra. Fick nog inte mer än två fel. Sjuk är jag. Vaknade med frossa, hosta och smärta i bröstet. Näsan rinner, ögonen rinner. Usch jaja. Så typiskt. Har inte råd att vara borta från skolan, så jag får kämpa mig genom denna veckan. Hoppas inte på att vara sjuk i helgen bara. Efter datorsalspartyt ska vi ha Naturkunskap och mentorstid. Sen ska jag dra mig in till stan och hämta upp min mobil som varit på rymmen hela helgen. Sjukt galen fredag kan jag ju säga. Förfest på internatet, sedan ut i Kristianstad. Jag skojar inte, Kristianstad är vildt! Galna brudar på dansgolvet som inte kunde hantera att man råkade röra dem när man skulle gå förbi. Flipp flipp. Sedan kom jag hem utan mobil. Det var så sjukt alltihop!

Känner att jag verkligen inte orkar åka till stan, men jag måste. Det är sorgligt att man inte kan klara sig utan mobil över en helg! Men ja, vi har väl inte så mycket till civilisation här på internatet. Men det var riktigt skönt att stanna här för en helg, men det kommer nog itne bli ofta. Eller ja, det beror väl på. Lördag var trevligt. Om man bortser från bakfyllan så var det nice! Låg och slappade i soffan hela dagen! Söndag vaknade jag i vettig tid. Upp, städade hela köket på tvåan och tvrummet. Sjukt var grisigt det var! Fick ett litet städryck, så jag passade på. Sedan frukost och iväg på årets första grillning i skogen! Det var mysigt! Skönt väder, riktigt varmt och solen sken! Men vi glömde ketchupen, men det gick ner ändå. När vi kom hem frös jag ända in i märgen! Somnade, vaknade, åt, kollade på handboll. Frankrike vann. Sedan film, men jag var så trött att jag gick och la mig runt tiotiden.

Drömde en så sjuk dröm inatt! Hade slagsmål med en gammal vän. Skrek och fy vilka fula ord som flög ur oss. Sen hotade hon med att flytta till en annan gammal vän, då jag stoppade henne och skulle förklara hur jobbigt allt var där och att han var helt förändrad och så blev vi vänner. Tog en rulltappa ner under Knutpunkten och tog en cigg. Sedan åkte vi spårvagn. Då jag hade skaffat flickvän. En gammal vän till familjen. Haha. Allt var så galet! Min syster färgade håret och låg i sängen och kollade på film med fem andra personer. Ja, jag vet inte, sjukt var det i alla fall..

Sen vaknade jag som sagt upp mående såhär.
Men ikväll väntas ett trevligt telefonsamtal, så det ska nog lindra lite :)

Dags för naturkunskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar