20 mars 2011

Trevlig helg!

Annmari kom till mig vid sex tiden i fredags. Då fixade vi pysselkväll med Emma och hennes pojkvän. Även Melle kom på besök under kvällen. Satt uppe till två och hade jätte trevligt med 90tals musik i högtalarna. Annmari och jag tyckte att det var en bra idé att tatuera oss, haha.. Så så blev det! De blev jätte söta! Gjorde en på henne och hon gjorde tre på mig. Själv ska jag lägga på lite skuggor på mina när de läkt ordentligt. Jag tatuerade även Emma, en trollslända. Melle hade lånat min kamera, så jag hann inte ta kort innan hon stack, men imorgon ska jag ta ett kort och lägga upp.



Vi har likadana! <3



Igår vaknade vi vid halv åtta. Vi hann inte vara uppe mer än en timme innan vi satte oss och pysslade igen. Jag började med en tiara, den är långt ifrån klar, men ska sätta mig lite idag också. Är hittills riktigt nöjd. Och det borde jag vara då jag satt i sex timmar med den igår. Pju! Får se hur många timmar till jag lägger på den. Gjorde en liten trollslända också. Snart är min ståltråd slut, så jag får kila inom Panduro på fredag och köpa lite mer. Kanske att jag hittar lite fina pärlor också. Det hade varit roligt med lite nytt pyssel. Får se vad som finns ^^.






Sen vid tre igår så blev det fotboll. MFF mot HIF. Jag hade gjort några fula plakat som vi kunde ha när vi satt och hejade i soffan. Men Annmari och jag blev hungriga, så vi skippade fotbollen en stund och lagade lite mat. Kikade upp senare och såg slutet, HIF vann ju såklart. Suck, haha. *sjukt insatt.... Tittade på en Big Brother repris. Sjukt program! Sedan blev det körslaget, men vi såg inte hela. Gick och la oss istället. Sedan hade mina grannar high life här. Det var inte lätt att somna till det kan jag tala om. Lyckades med lite musik i öronen. Ska det vara så här på kvällarna till BB när jag lägger mig tidigt är det bäst att jag kila till apoteket och köper på mig lite silikonploppar så att jag kan somna. Vaknade flertal gånger under natten och hade ont i magen och jag drömde konstigt. Sen vaknade jag varje kvart sedan klockan sex på morgonen. Vid åtta gav jag upp och bara låg i sängen till klockan blev halv tio.

Så då gick vi upp och lagade lite makaroner med färskost. Löste lite Sudoku och lyssnade på musik. Tittade i kokböcker och bestämde oss för vad vi ska baka för muffins på fredag. Och vad vi ska laga för något till på lördag. För på fredag blir det Malmö och en runda på stan. Ska se om jag kan hitta en fin present till Frida. På kvällen ska i baka. Och på lördag bär det av till Helsingborg dit Annmari ska flytta. Ska lasta av saker och inreda hennes rum. Efter det blir det troligen Bara Rock för att ta en öl eller fem. Det ska bli så trevligt! På söndag åker jag tillbaka till Malmö för att umgås lite. Se om jag kunde ta en fika med Anni också. Vi får se hur planeringen blir.

Nu ska jag nog hoppa in i duschen och sedan sätta mig med min tiara, eller tvärt om.
Senare blir det till att plugga lite svenska. Hinner lite imorgon förmiddag också, början inte förens efter lunch.
Och hela tisdag är vi lediga. "Självstudier" Jo, för det blir det säkert...

Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar