6 april 2011

6 April Onsdag.

Igår var vi på begravningsbyrån och valde ut kista och blommor. Annons och jag vet inte allt. Det känns verkligen som att verkligheten kommer ifatt när man står där och tittar på en kista. Det är en död människa som ska ligga där i, inte mamma som står i köket och pular med maten. Overkligt och otäckt. Idag har jag varit på stan och köpt papper och änglar och gjort kort till begravningen som kommer att vara om två veckor. Om två veckor, det kommer gå så fort. Ska man bara fortsätta med sitt liv sen precis som att ingenting har hänt, hur ska man reagera och agera? Jag hänger inte med. Nu är hälften av gänget i lägenheten och iväg och fikar. Robban och barnen stack iväg med Jocke för att rasta av dem lite. Så nu är jag hemma själv. Känns jätteskönt! Koker lite makaroner. Sedan ska jag lägga mig framför tvn ett tag, kanske sova middag.

Tiden står still.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar