25 april 2011

Det är mycket man måste lära sig i livet. Hitta mysteriet bakom livet. Och hitta svar på de saker som känns omöjliga. Bli av med hopplöshet och uppskatta de små saker i livet som man har och har haft. Jag ändrar om mina meningar för att uttrycka så mycket känslor som möjligt. Försöker att låta mig berätta om mig själv och låta folk ta mig för den jag är. Livet är en karusell, fullt av berg-och-dalbanor. Jag vill lära av andra och förstå vad som ligger bakom känslor. Leta mig in i tankar och förstå mig på mörkret och ljuset. Små saker som varför vi stavar våra ord om vi gör och hur man kan sakna en person man aldrig träffat. Varför finns de sju dödssynderna om det ända vi vill är att leva en lyckligt liv? Och varför glömmer bort att leva ett lyckligt liv när vi kan uppskatta allt vi har? Och varför låter vi depression vara den mest betydande delen i en människas liv och fokusera på denna sak? Livets mening. Livets bortgång. Livets alla frågor. Ovissheter. Ömkan och självömkan. Apati, aptitlöshet, sömnproblem, ångest, sjukdomar. Vem bestämmer om man är frisk eller sjuk. Och hur vet vi var som är rätt och fel, normalt och onormalt. Filosofi och poesi.

Livet är ett ögonblick från döden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar