20 april 2011

grillning.

Igår satt vi, jag och syskonen, Jocke och Kim, och spelade spel. Man klistrar fast lappar i pannan med kända namn så ska man ställa frågor och komma på vem man är. Sjukt kul. Det hade jag inte spelat innan faktiskt, så det var något nytt. Kul hade vi. Lite vin och öl. Hallonsoda till mig. Ostbågar och tända ljus. Perfekt kväll. Sedan somnade vi ganska fort.

Vaknade lite halvt av att Jockes telefon ringde och lät. Det visade sig att Johan hade stått utanfr dörren i väntan på att vi skulle komma och öppna, haha. Vaknade på riktigt vid elva och ringde Ing-Marie ang skolan, måste stanna nästa vecka också på grund av lägenheten. Det är fortfarande ganska mycket att fixa. Men idag så har vi en ledig dag. Ida och jag har handlat potatis som kokar just nu som ska bli en god potatissallad. Sedan kommer Mikael, så blir det Willys för at handla korv och kött. Sen Vita Räck för grillning. Årets första. Vi blir en hel del. Jag, Ida, Jocke och Jocke, Johan, Emeli, Mikael, Alex, Kim och Ikas. Det skabli trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar