13 april 2011

Idag hade vi öppen kista. Men jag, Mikael och Jocke valde att inte vara med, så vi stannade utanför. Men Ida förklarade det som vackert. Vi gick en runda på kyrkogården och tattade på de olika ställena som fanns. Den anonyma minneslunden och askgravplatsen. Vi bestämde oss för askgravplatsen. Sedan åkte vi hem till Ida och Jocke. Mormor och morfar hade tagit med sig middag i form av ris och köttgryta med grönsaker. Men jag har mått så illa hela dagen och fick inte i mig mer än några skedar ris. Men riset var i alla fall gott! Sedan gav de oss påskägg. Jättefina ägg med massa chokladpraliner i och en söt kyckling. Har inte öppnat min än, alldeles för fina tycker jag. Kanske när jag blir riktigt sugen någon gång. När mormor och morfar gav sig iväg för att åka hem så kunde jag inte hålla mig längre, så jag brast. Kippade efter andan och kunde knappt prata. Jag hatar när verkligheten tar in på en. Jag vill bara att allt ska vara som vanligt. Efter två avsnitt med Mentalist var jag kollugn igen. Ida och jag gick iväg till RosaPantern och köpte cigg, Emser till Emeli och en cola till Jocke. Då blev det ishockey Detroit mot Chicago. Egentligen bryr jag väl inte så mycket, men det är roligt om Detroit vinner, då är det i alla fall en glad Jocke bland oss! Sedan, pang boom, fram med hinken. Nu mår jag bara lite illa, är så sjukt trött bara. På min kropp, på mitt sinne, på det mesta. Vardagen, tillvaron. Så om det kunde bli som vanligt vore jag tacksam..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar