16 april 2011

Igår var vi i Lund för att hälsa på mormor och morfar. Även Gunilla och Daniel hade kommit till Sverige för dessa sorgetider. Det blev en förrätt, en varmrätt i form av ugnsbakad lax. Efterrätt med två olika sorters tårtor. Men jag tålde ingen av dem, så jag fick en annan glass istället. Det blev lite present utdelning. Vi fick varsitt teckningsblock med olika blyerts-, grafit- och färgpennor, pastellkritor. Morfar skickade hem oss med massor av CD-skivor och varsitt kuvert. Jag kan nog säga att jag aldrig hållit i Gustav Vasa förut. Vi begav oss hemåt Ängelholm igen efter att ha suttit på verandan i solen och lyssnat på när Gunilla spelat lite av det som hon ska spela på begravningen. På vägen hem regnade det solstrålar, riktigt vackert var det! Idag ska jag och Jocke ta tag i världens tvätt och köra igenom en halv storstädning. Nu kom även Ida hem, hon jobbar delad idag, så det blir väl bara vila och mat för hennes del. Imorgon sätter allt igång igen. Ingen rast, ingen ro!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar