28 april 2011

Inlinesdag i Kristianstad!

Det har verkligen varit en härlig dag! Börjar med en föreläsning med en tullare i aulan. Kände väl att det inte skulle bli så kul, men han var riktigt rolig och det var en hel del nytt man fick veta. Efter detta blev det pannkakor till efterrätt till lunchen, vilken lyx! Sedan satte vi oss några stycken i solen en stund tills andra skulle in på lektion. Jag och mackan åkte in till Kristianstad vid ettiden. Spramg in på diverse sportbutiker och tittade efter ett par inlines till Marcus. Vi hittade ett par K2 till honom också, riktigt nice! Sedan promenerade vi ner till Tivoliparken och blokerade en hel bänk för att dra på oss allt. En snäll dam ville ta ett kort på oss åt oss. Kom sedan över en bro i trä, helvete att åka på, sen sluttade den lite och jävlar vilken fart det blev! Jag trodde att mig hjärta skulle hoppa ur kroppen på mig och jag hör mig själv skrika på Mackan att han ska stanna. Han skriker tillbaka att han inte kan stanna och paniken växer i mig. Men backan lugnade sig, men fy vad rädd jag var! Åkte en bit till, sedan sa vi nej och stannade på Max och åt en hamburgare och tog ett bloss. Där satt även en gammal man med en ball basker utomhus som skrattade för sig själv hela tiden. Han var gullig på något sätt. Strunt samma, vi satte igång igen, åka åka åka, det gick riktigt bra! Åkte Kristianstad runt i tre timmar. När vi kom in till stan igen så var vi helt slut. Tog av oss dem, för Kristianstad består ju av kullersten, suck. Allt gick så sakta! Möra var vi, drack en läsk med mycket is på McDonald's och väntade på bussen i solen. Då kom Oden fram och sa hej, trevligt att träffa honom igen! Pratade lite tills han och hans Kusin var tvugna att springa till bussen. När vi väl kom på vår buss så fick vi för oss att hoppa av på väg 21, hållplatsen innan vi brukar hoppa av, för att åka den sista biten hem. Skitbacke som knappt syntes satte igång mina hjul och jag har inte lärt mig att bromsa än. Tänkte mest på att slappna av och andas lugnt. Men det gjorde saken värre. Så pang bom så trillade jag, rakt på skinkan i mina nya jeans. Som tur är så fick jag inte speciellt ont. Och jag hade handledsskydd på, tacka fan för det, det blev en reäl vurpa. Ropade på Mackan som försvunnit vid kröken och darrade lite. Han kom som ett skott och hjälpte mig upp och vi skrattade gott åt det hela. Upp igen, åkte vidare. Kom fram till ett övergångsställe, vad händer? Jo, jag trillar, igen, på samma skinka. Men mina jeans gick inte sönder, bara lite slit på ena fickan. Sen var det bara upp igen och så kom vi Äntligen till skolan! Satt ner en stund och pausade, sen tog vi ett varv till, men jag blev så himla trött, så jag tog av mig dem. Skönt! Alla andra satt ute i solen och grillade banan med choklad och drack vin, helmysigt! Så vi satt där en stund vi också. Men jag frös, gick in och tog en helskön dusch, välbehövd. Bestod ju av grus, jord och asfalt, hela jag. Haha, glömde skriva. Fick panik vid ett annat övergångsställe och jag trodde att det skulle bli rött, så jag i panikens lag högg tag i första bästa buske. Men den var ju inte så tålig som en lyktstolpe direkt, så jag ja.. Det säger väl sig självt? Målade naglarna hos Tina ikväll, nu sitter jag här och berättar om min fantastiska dag! ^^.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar