4 maj 2011

Läkaren.

Nu har jag varit iväg hos min husläkare för tusende gången på några månader. Rabblade upp alla mina problem, verklitgen alla. Det visar sig nu att jag har en kronisk inflammation i luftrören. Så nu har jag fårr utskrivet en sista kur med penicillin som jag ska äta tre gånger om dagen i tio dagar. Två cortisonsprayer som jag ska inhalera två gånger dagligen. En astmamedicin som jag ska ta vid behov då jag har svårt att få ner tillräckligt med luft i lungorna. Några rör med slemlösande så jag kan hosta upp all skit som sitter där. Lite kapslar mot tråkiga beverkningar mot penicillinen. Även tillskott och vitaminer för att bygga upp immunförsvaret så gott det går. Det var shopping på apoteket för fullt! Ska på ett återbesök om två veckor för att se hur det går för mig. Är det fortfarande problem så ska vi ta lite prover och skicka på analys. Sedan ska jag även prata med min andra läkare och se om jag kan ändra mina mediciner som jag annars tar. Var på möte hos min kurator igår och berättade att jag var sjuk igen, så jag undrade om det kunde vara en biverkning av dem. En fågel hade kvittrat i mitt öra om att detta kunde vara så. Och mycket riktigt fanns det en sällsynt biverkning som sätter ner försvaret. Men jag vägrar att gå på Litium så jag hoppas att jag kan bli frisk ändå. Eller att de kanske har några andra alternativ som kan fungera. Så nu är det bara att stå ut med illamående, kass mage, darrningar, hjärtrus och klåda. Visste är jag en lycklig människa. Nu håller jag verkligen tummarna på att jag ska bli bra. För nu orkar jag inte mer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar