11 maj 2011

Jag, Frida, Mackan och Jossan (så cykel) begav oss på okänd mark idag. Åkte ca två km bort till Skoglösa. Precis när jag känner att jag får kläm på allt så faller Marcus i backen, rullar dramatiskt över vägen och ligger kvar. Frida håller sig för ansiktet och vi susar fram och kollar läget. It's alive! Men ett stadigt skrubbsår blev det och de nya linnebyxorna ser inte så nya ut längre. "Men jag vil åka inlines!" Så typiskt. Men lika lätt kan man lura honom till att inse att han faktiskt borde ta det lugnt och vila. Så om vi åkte tillbaka till skolan och plåstrade om honom så kunde vi åka mer sen. Och som vi trodde så kände han ju sig ganska trött ändå. Det var en reäl vurpa. Så nu har lilla jag fått agera sköterska och tagit emot fula ord. Men det hör väl ihop? Smärta och skällsord, haha. Innan vi åkte iväg så hade jag spenderat lite tid i solen, det känner jag nu. Det hettar en del. Ganska skönt, men det väntar jag mig inte senare när jag ska lägga mig. Men det blir strax brunt så. Så uppdrag slutfört? Jämnade ju ut den andra brännan, haha. Efter lite pizza i solen till middag så tejpade vi fast ett stort papper runt det ena bordet där ute, så att alla kunde rita lite. Det var kul och blev fint! ^^. Fick kolla in Konstarnas verk ute vid skolan. Fint! Det är roligt nu, för hela skolan börjar bli glad av allt pyssel ^^.

Nu pratar jag i telefin med Annmari och pratar om vad vi ska göra i helgen.
Pratar inte så mycket, kan inte göra två saker samtidigt, haha.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar