10 maj 2011

Nu har jag inte skrivit på länge.

Åkte till Helsingborg i fredags, till Annmari, kvällen var mysig med film och ostbågar. På lördag, vid lunch, så åkte jag till Ängelholm och umgicks lite med Ida och Jocke. Tittade på film och hade trevligt. Lite yatzy på det :) På söndagen så bestämde vi oss för att komma ut i naturen och vandra lite. Så det blev Trollahallar utanför Örkeljunga, typ. Krånglig väg, men riktigt kul. Och lerigt! Vi såg två grodor, som vi tog upp och tittade på. Jocke fångade en orm, en liten kopparorm, som egentligen är en ödla utan ben, knasigt det där! Vi hittade en till och Jag plockade upp den! Det var häftigt! Har aldrig hållt i en orm förut, och speciellt inte en vild! Vi såg också två små ödlor, men de var snabba som få, så vi kunde inte plocka upp dem. Spindlar fanns det gott om, men jag kände som power när jag stod ovanför dem så jag klarade det. Helt otroligt! De var ganska små, men ändå! Det var en riktigt rolig utflykt. Vi hade brett lite baguetter också som vi stannade och åt upp. Ikas var ju också med såklart. Han är så rädd för vatten, himla kul. Eller ja, inte för honom kanske. Så vi fick bära honom över alla bäcker efter många försök att få honom att gå över själv. Sedan åkte vi hem och vilade lite. Ida och jag gjorde chokladbollar och la i kylen. Sedan skulle vi titta på film, men den ville inte fungera genom Ps3an så vi bunkrade upp framför datorn på obekväma stolar. Vi skrattade så hysteriskt mycket i början av filmen, så sjukt! Trevlig kväll!

Kom upp till bussen dagen efter, Ida skulle till jobbet och Jocke också. Han har fått jobb! Så himla kul för honom! Synd bara att han drog på sig förkyldning och feber, men smällar man får ta, tyvärr. När jag kom till skolan så sov jag en stund, vaknade sedan av ett telefonsamtal. Malmönummer, så jag blev nyfiken och svarade. Då visade det sig att det var Modefabriken som ringde och frågade om jag fortfarande var intresserad av att söka in, trots att jag inte skickat in arbetsprover. Det hade blivit många missförstånd, så de hade satt upp ett datum den 13 juni då de som sökt kunde komma dit och visa vad de går för. Så jag tackade ja såklart! Nu ser jag verkligen fram emot avslutningen, haha. Lite krångel med pengar över sommaren, men ska gå till Afm och Soc och se vad de kan hjälpa mig med! Det gäller liksom bara två månader. Hoppas hoppas! Hade varit så kul att gå där och få allt att lösa sig!

På eftermiddagen efter skolan satte sig Melle och jag och planerade lite för en utflykt vi ska ha med klassen. Kan inte skriva vad det är här förens efteråt, för det finns de som läser här från klassen. Hemlis! Satt i säkert fyra timmar och spånade. Fixade lite vid datorn och planerade lite vid till tvn när det började bli kallt. Sedan slappade jag lite tills klockan blev förmycket, så gick och la mig vid elva typ. Smsade lite en stund, men somnade till slut. Vaknade idag vid halv sju, kunde inte somna som, så det var ju lika bra att gå upp. Frukost klockan sju, som vanligt. Sedan gick jag nästan direkt till skolan, efter att jag klätt mig lite. Satte mig vid datorn och bestämde mig för att skicka en ansökan till ett kollektiv i Malmö. Tre tjejer som verkar jättetrevliga. Det är sjukt svårt att sälja sig själv, men berättade lite, så gott jag kunde. Hoppas på svar och att rummet kan finnas kvar! Centrala Malmö, riktigt nice läge! Så nu väntar jag mail från dem och från Modefabriken.

Nu ska jag strax ha svenska, sedan blir det lunch och matte.
Ikväll får vi se vad jag gör, men det blir nog lite inlines med Frida och Mackan efter skolan ^^.


1 kommentar: