30 juni 2011


Hej och god afton!

Idag fick jag hem min lilla bebis, Nikon D3100 ^^. Mycket nöjd är jag, men ställde in fel, så det blev bara dessa bilderna idag, haha. Men har ändrat, så det ska ha löst sig nu. Man lär ju sig, eller hur! ^^. Men jag är lite kinkig! Fick en så schysst bild på ett fågelas idag! Svårt att förklara, men kraniet såg nästan ut som en människas och sedan med vingarna utspredda.. Fint var det i alla fall! Åkte till Marcus efter en snabb vända om hemma efter Väla. Grillade med honom, hans mamma och hans mammas man Dick. Mycket trevligt! Vi gick en liten promenad och fotade lite också. Sen hjälpte jag honom lite att leta jobb, det gick bra och slutade med en intervju på måndag, där ser man! *hålla tummarna, stenhårt!* Halv nio bestämde jag mig för att ta tåget vid nio så att jag inte skulle komma hem alldeles försent. Alltså vid halv elva. Hoppar på tåget som är två minuter sent till Lund. Sedan hoppar jag av och letar upp tåget mot Göteborg, inställt! Så jag fick ta ett pågatåg hem efter femtio minuters dyster väntan, suck! Jag lekta lite med kameran på baksidan av Lunds station, ganska kul ändå. Åt en korv och drack lite kolsyrat hallonvatten. Sedan läste jag ut boken jag lånat av Annmari, Mossvikenfruar. Jag gillade den skarpt! Ville inte att den skulle ta slut när jag satt med de sista sidorna! Men men, det var en bra bok! Nu väntas det nog en till bra bok, men vet inte vilken än dock. När jag kommer fram till Landskrona så hoppar tre killar och en tjej i 16års åldern på och skrattar och skriker, tjoar och har sig. Kul att de är glada, men det är mitt i natten och håll käfften för fan! Sjukt störigt var det! De hoppar av i Helsingborg, jag lyckades stå ut både höga ljud och idiotiska ord som de kommer att växa ifrån när de blir äldre. Det blev lugnt och skönt i en, två minuter, högst. Sedan är det en liten svag röst som blir allt högre med minutrarna, kragglig, falsk. Och den tar i, men den viker lika mycket. Dion med Titanic-soundtracket... Hur man lyckas (och får?!) döda en fin film inom loppet av några minuter på ett pågatåg i Skåne mitt i natten, jag förstår inte. Det var smärta i mina öron i en hel kvart. Och ja, jag var för lat för att flytta mig! Men äntligen kom jag av och Joel ringde för att hålla mig sällskap i mörkret hem, tack! Nu sitter jag här efter en del pillande med bilderna och pillande med kameran och dess inställningar. Det är lika svettigt inatt som alla andra nätter, trots att fläkten är på. Jag är ganska trött och funderar på att lägga mig snart. Somnar jag nu snart blir det ju imorgon snabbare! Och det vill vi ju! ^^.

Godnatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar