26 juli 2011

Det var begravning idag. Eller ja, ursättningen. Det kändes mycket mer avslappnat än på ceremonin. Utomhus, strålande sol. Och att det bara var just vi inom familjen. Efter vi lämnat lite blommor och sagt adjö till mamma så åkte vi allihop till Rut på Skäret för att äta middag. Allt var redan ordnat med beställning av bord och mat. Mycket god fisk, kommer dock inte ihåg vad den hette just nu. Andra åt oxfilé. Det blev även kaffe med glass, bär och kaffebakelse till efterrätt. Efter tre timmar så åkte vi hem, det var skönt. Nu sitter mina syskon med deras respektive i vardagsrummet och spelar Kunskapsjakten och har roligt. Jag passar på att få lite ensamtid framför datorn. Inom kort kommer nog Alex att ringa eller messa. Han hade hittat lite saker som tillhörde mig. Det ska bli spännande, vet inte alls vad det kan vara. Några bilder också, vet nog vilka, tror jag.. Så nu sitter jag bara och degar här. Slänge av mig finkläderna och de högklackade så fort jag kom innanför dörren och fick på min jeans och skjorta, av alla plagg. Så jag får nog byta om igen. Gör om, gör rätt.


Nu ska jag ta mig något litet att äta.
Hejhej.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar