14 juli 2011

Det var en sådan kärring hos polisen igår. Orkar inte ens skriva om det, men hos polisen måste man i alla fall inte vara trevlig.. Suck. Skulle kolla lite för att min legitimation har gått ut. Så jag måste alltså plocka ur alla mina piercingar inkl öronen (?!) omg. Så ska ner till piercaren och plocka ut skiten för att sedan åka till polisen och ta ett kort, för att sen åka tillbaka fort och sätta i det igen så att det inte läker igen. För jag kommer nog inte att se ut typ såhär i fem år till.. "Brukar du ha håret uppsatt sådär?" Nej, jag brukar ändra frisyr en gång i månaden, jag kanske ska skaffa mig femtom leg istället.. ? *kärring. Skit samma. Måste vänta på att Ida eller Mikael har en stund ledig för att följa med mig och legitimera mig. För mitt legg har gått ut, så jag kan inte legitimera mig själv, haha. Skulle iväg till posten efter detta kalasroliga möte och hämta ut mitt paket. Mitt leg har ju gått ut, så jag kan inte legitimera mig. Så jag kunde inte hämta ut mitt paket. Men som tur var gick de med på att Annmari kunde göra det åt mig. Annars hade jag fått vänta efter hela denna vevan med att hämta ut det, vilket skulle vara lagom tills paketet skickades tillbaka. Jag skulle alltså visa leg för att hämta ut lite löshår, haha. Andra i kön hämtade ut sina körkort och liknande..


Igår gick jag och Annmari en runda på stan efter att posten och polisen var avklarad. Jag hittade ett par snygga byxor till begravningen och en söt tröja som bara skrev mitt namn. Så det var skönt att få det ur världen. Vi åt lite, kikade rundor lite. Gick även till Synsam och kollade upp min repa på ena glaset. Jag hade turen med att jag inte ägt dem i ett år än, så allt gick på garantin! Så han skulle ringa i nästa vecka när glaset kommit, så skulle han lösa det på en timme. Bra där! ^^. Sen fick jag och Annmari för oss att titta på bio. Egentligen skulle vi se Kronjuvelerna, men den gick inte här, så det blev en annan med Jim Carry, en pingvinfilm. Det var riktigt mysig och rolig. Alltid lika kul att gå på bio med Annmari, haha.. Efter bion skiljdes vi åt, hon åkte hem till Helsingborg och jag gick hem till mig.


Satte igång och började meka med min stackars dator som varit lite halvtrött ett tag. Skruvade loss alla skruvar, delade på allt och ut kom det damm. Så sjukt mycket damm! Tror inte att dens förra ägare heller hade damsugit den någongång. Inte konstigt att den blev överhättad när allt damm desutom låg runt fläkten. 1½cm tjockt damm. Fyfan. Sedan skruvade jag ihop den igen, snabbt och lätt, men fel. En skruv under muspekaren var visst för lång, haha. Tur att jag använder en vanlig. Sedan blev det tre skruvar över som inte passade. Jaja, huvudsaken var väl att jag fick ihop den och att den fungerade. Just det, fungerade.. Satte igång den och var skitglad! Skrev en ststusuppdatering på Facebook och sedan dog allt. Sjukt varm och det luktade riktigt bränt. Fläktarna är okej, men det är luftintaget som nog brännt sönder vid ett annat tillfälle. Så det får nog bli en ny dator så småning om i alla fall.


Nu är klockan snart fyra. Jag har spelat lite Mario i min ensamhet till Ida kom hem. Vi tittade på lite tv och åt lite chips. Nu ligger hon och vilar och jag ska läga upp lite bilder på dayviews. Sedan får vi se vad som händer.

Tjo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar