29 juli 2011

Pest eller kolera-frågor som fina Anna utmanade oss alla i.

1. Går du hellre ut (på party etc.) med stökigt hår och snygg makeup eller fint hår och utan smink?
Det hade nog fått bli att gå ut med stökigt hår och fin make-up. Och jag som har turen i att oftast ha dreads så kan det få se stökigt ut även om jag gärna vill ha det ordningssamt.

2. Rakar du hellre av dina ögonbryn eller tappar dina ögonfransar?
Jag har redan rakat av mig mina ögonbryn och har gått utan i så många år och trivs ganska bra både utan och med. Utan mina ögonfransar hade jag inte sett klok ut, nej tack! Så ögonbrynen, off u go!

3. Skulle du hellre vara tvungen att handla allt ditt smink på H&M eller från nätet för resten av ditt liv?
Ja, som sagt så har och kommer internet alltid att ha ett större utbud på smink, så självklart så väljer jag ju internet. Även om H&M ibland faktiskt har ganska bra saker så får jag nog ända välja internet.

4. Skulle du bära mörk lipliner med ljust läppstift i en månad eller en härlig 80tals-perm?
80-tals perm. Den svider måste jag säga! Det är som att jag skulle ta mig utanför lägenhetens väggar när jag precis tagit ur dreadsen och kammat genom det. Som en sjukt bitter pudel. Inte direkt en kungspudel heller, snarare en blöt och sur sak.

5. Om du måste välja att måla dina naglar med bara neutrala färger eller färglada färger resten av livet vilket väljer du?
Denna frågan tyckte jag faktiskt var ganska svår.. Har inte använt så mycket nagellack i mina dar. Oftast ljust, pärlemo eller liknande. Bitit på naglarna har jag också gjort. Men nu när jag slutat med det så målar jag dem lite oftare. Tånaglarna också. De vill gärna ha en galen färg, men fingrarna, tja.. Får nog rösta på färg. Köpte för övrigt ett nice knallrosa här om dagen.

6. Skulle du hellre ha “MC Hammer”-byxor eller silvriga lamé-hotpants på dig offentligt?
Hade jag gått ner lite i vikt, tränat och kommit lite i form, så hade jag nog valt ett par små shorts. Men i dagsläget så måste jag nog välja harembyxorna faktiskt.. Tråkigt, men dem är ganska sköna!

7. Har du hellre ha en Oompa-Loompa-apelsin-fake solbränna eller en bondbränna(som man får om man solar i t-shirt och shorts)?
Jag har provat Brun-utan-sol, det gick inte så bra. Jag tröttnade. Trivs inte i att vara speciellt brun, speciellt inte Orangebrun (!) och gillar inte att sola.. Sedan går jag ofta i långa ärmar och strumpbyxor. Så ja, en bonnabränna, helt klart! Haha, jag hade inte gått utanför dörren om jag var orange i hela nyllet.

8. Väljer du hellre en ful klippning eller en ful hårfärg?
Svår fråga. Ful klippning. Håret växer ju, jag kan använda sjal, det fungerar. Men som Anna skrev, en ful hårfärg är ju bara en ful hårfär, som desutom syns, oftast.. Så nejtack till en ful hårfärg.

9. Varje fredag i ett år måste du antingen sminka dig pin up-inspirerat eller goth-inspirerat – vad väljer du?
Pin up, helt klart. Goth - been there, done that.. Almost.


10. Skulle du hellre bli av med alla dina skor eller all din makeup?
Jag sminkar mig inte fasligt mycket och inte fasligt ofta. Mina skor rör ingen!

Over And out..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar