19 juli 2011

Saknar dig lille plutt <3

Sitter just nu i Malmö och degar. Har ätit lite frukost och dammat av lite här. Solen skiner, men jag har fortfarande inte släppt in den. Det är ganska skönt att vara ensam för en minut, därför så har jag bestämt mig för att stanna en stund till. Vet inte om jag åker hem idag eller imorgon, vi får se. Det var för övringt väldigt trevligt i Landskrona. Vi åkte karuesell, jag och Annmari. Det sjuka var att de inte gick runt och kollade så att man satt fast, vilket vi inte gjorde, under hela resan, spänande! det kittlade gott i magen ska jag säga! Vi hade ont i nacken i flera dagar efter det! Fast vi tröttnade efter några timmar och några öl, så vi lämnade den staden rätt fort. Not our cup of tea, om man säger så, men en gång om året eller så kan man väl offra :P I förrgår så åkte jag och Joel till Ystad. Där hade jag aldrig varit och jag hade sagt till mig själv att jag skulle dit i sommar. Det var riktigt mysigt! Vi hittade ankungar som var så små och söta, där satt vi en lång stund och tog kort. Tittade på båtarna, tog en promenad på piren och stranden, genom stan, tittade på klostret och i trädgården där, väldigt fint! Får slänga upp lite bilder sedan när jag väl kommer hem. Men Ystad var fint, jag gillade det. Kanske ingen stad där jag kommer hänga, men jag åker nog dit igen någon gång! Fler utflykter tack!

Igår vaknade jag halv tolv! Stressade som tusan och hann med tåget till Helsingborg som gick åtta över. Där möttes jag upp av fina Rådis som jag inte träffat på länge, kul! Vi åt lite middag, tog en promenad till hamnen och åt en glass och uppdaterade varandra om allt nytt och allt gammalt ochkså för den delen. Lite skitsnack och lite vettigare snack. Det var en trevlig med lite blåsig dag! Men vi ska absolut inte klaga när Rådis är i närheten, då får vi njuta av solen, ellerhur? ^^. Efter detta och en stund väntan på Knutpunkten så kom till slut Annmari hem från jobbet. Vi tog bussen upp till henne och chillade lite framför tvn ett tag (och bestämde tid för en dejt med konstutställning, det blir på lördag, som allt annat. Det är sjukt var fullbokad Juli månad är! Jag vet inte hur jag ska hinna med allt. Bara på lördag så är det fyra saker. Jag får prioritera helt enkelt. Hur som helst så kommer det nog bli en bra plan, vad jag nu bestämmer mig för att göra. Men Tulla, vem kan missa Tulla <3) Hon bjöd på scones som jag blev fantastiskt sugen på. Så när jag begav mig ner till Malmö igen så kilade jag inom Coop och handlade lite fil och smör. Hittade två böcker också, det är ju helt slut på hyllan där hemma nu. Nya böcker skadar aldrig! Och nu sitter jag här. Joel jobbar till ikväll, men ja, som sagt, ganska skönt att vara ensam en stund. Funderar dock på en promenad. Eller åtminstonde släppa in lite av solen! Eller så ska jag spela lite World of Goo, ett spel som Joel visade, helt fantastiskt! Eller dränka mig i en av de nya bäckerna..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar