9 augusti 2011

Effektiv dag idag!

Godmorgon!

Idag vaknade jag, efter en sjukt sentimental och sen natt, pigg och kry. Det är dags att ta itu med mig själv och alla ärenden som legat på hyllan. Ska strax fixa mig lite och kila ner till Länsförsäkringar och kolla mitt kontonummer. Kanske kan jag ta ut lite pengar och rädda resten av månaden. Får se hur det går, har inte fixat ett leg än, så det är tveksamt. Men kan skaffa fram kontonumret i alla fall och skaffa mig ett bank-id och fixa en inloggning på internet, förhoppningsvis. Sedan ska jag ta bussen till Drottningtorget och kila in på Skatteverket och adressändra. Tyvärr har jag inte alla uppgifter om lägenheten än, så folkbokföringen får vänta en vecka till. Får åka upp till Ängelholm i veckan och se om Ida möjligen är ledig och kan följa med mig. Måste ha någon som jag är besläktad med som kan intyga att jag är jag. Sedan kan jag nog fixa det mesta, det ska bli skönt. Efter detta ska jag hem och packa lite, papper, pennor och min tatueringsmaskin. För idag ska jag få tatuera Joel. Ska rita upp skissen innan jag beger mig också, så att jag har den klar när vi väl ska börja. Innan detta ska jag ner till 24/7 runt hörnet och ställa lite frågor om att börja träna hos dem. Jag hoppas på att man kan teckna månadskort och inte ett helt årskort, då jag inte vet om jag kommer att fortsätta att träna så länge. Jag vet inte hur min kropp kommer att reagera på det, så vill inte betala så mycket i onödan. Så högst på listan, förutom möbler, så ligger träningskläder och ett par träningsskor. Sedan beger jag mig till Joel strax efter lunch och vi kn sätta igång. Ska nog ringa honom nu och kolla läget. Så ikväll eller imorgon så kommer det nog en bild på mitt senaste verk.

Och Sussi, hon är så snäll! Hon låter mig få låna hennes dator när hon ändå inte är hemma, så att jag kan hålla kontakt med civilisationen :P Igår kom jag hem på eftermiddagen och lagade lite mat, sedan satte jag mig med min bok och läste ut de sista dryga hundra sidorna. En riktigt bra bok, den rekommenderar jag starkt till alla läsvilliga! Efter det så satt vi på Coralls rum och tittade på film och åt ostbågar, det var mysigt tyckte vi nog allihop. När jag skulle lägga mig så började jag på en ny bok jag lånat av Joel. På engelska, väldigt olikt mig måste jag säga. Men den är ganska lättläst, så den är inte alls svår att hänga med i. Och det är ingen självbiografi, som jag annars läser, utan en fantasy-bok, spännande. Ja, sedan blev jag lite sentimental efter att jag pratat i telefon en timme, inte för att det hade med samtalet att göra, det var ett trevligt samtal. Kreativiteten gick från att rita till att gråta en skvätt till att skriva av mig tills jag somnade. Men det var ganska skönt att ur mig lite.

Nej, nu börjar klockan dra iväg, dags att sätta igång!
ska bara kolla HD en liten stund och lägga upp lite bilder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar