26 september 2011

Lite bättre..

Sussi tog mig ut i solen idag, till Folket Park. Vi tittade på djuren och när några hade ridlektion, medan Corall var på cirkusskola. Det var väldigt mysigt! Sedan tog hon oss med till en tjej som heter Rebecca och hennes tjej Emeli, där bjöds det på supergod fisksoppa och vitlöksbröd. De hade tre små söta hundar, varav en hade fått tre små valpar, suprsupersöta! Så de myste vi jättemycket med! De hade även två fina katter. En perser och en skogskatt. Parsern hade också fått en liten bebistjej som knappt kunde öppna ögonen, så himla liten! Min kamera hade tyvärr för lite batteri, så det blev bara bilder på grisarna i Folkets Park. När vi slutligen kom hem så åt vi äntligen vår hemmagjorda glass som jag och Corall donade med här om dagen, den blev också jättegod!

Nu har jag legat och läst en stund, börjat på en ny bok, igen. Den är ganska bra tycker jag, även om jag inte läst mer än 40 sidor än. Jag gillar att läsa, det är mysigt, slippa tänka så mycket. Det är nog det jag gör, tänker för mycket. Tänker förmycket på dåliga saker kanske. Min plan var att lägga mig nu, men det är lite svårt att somna, har ingen ro i kroppen. Har pratat lite med Ida idag, hon tröstar bra, även om vi kanske egentligen inte säger någonting nytt till varandra. Men ibland är det bra att upprepa sig. Har även ringt till psykiatrin i Kristianstad, men hon jag samtalade med innan sommaren hade gått i pension, utan att meddela mig. Så nu skulle de se om de kunde skicka en remiss till Malmö ändå, det hoppas jag. Ska själv ringa till Malmös också och berätta läget. Imorgon tänkte jag komma upp till skolan! Jag tror att om jag väl kommer iväg så kanske det kan bli riktigt bra. Får ta en promenad upp till Värnhem och fylla på mitt busskort bara, men det är ju skönt med lite luft på morgonen.

Måste börja tänka positivt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar