19 september 2011

Fortfarande sjuk.

Tack för en fin helg alla som var med oss! Det blev kul! Och grattis Ida som vann på Bingolottot igår när vi spelade. Själv vann jag ingenting alls, men men! Tog tåget hem igår vid nio, missar det första och får åka pågatåg hela vägen hem och lyssna på galna ungar som skrek. Sedan när jag väl var framme så visar det sig att min cykel har blivit stulen! STULEN! Fan också! Så jag fick gå hem genom ösregn. När jag kommer hem så packar jag om min väska och går genom samma skitväder hem till Joel och inser att jag har glömt hela min sminkbag hemma i Ängelholm. Suck! Och (!) så hade jag glömt strumpor, så nu fick jag låna ett par med prickar på av Joel. Vaknar och stressar iväg i morse för att han höll på att missa bussen till skolan, hostar hela vägen hem, precis som jag gjort i natt, så jag ringde min lärare och sjukanmälde mig idag också. Det gör hysteriskt ont, jag som trodde att jag var på bättringsvägen! Får ta lite hostmedicin av Suss också, tack! För jag glömde ju så klart min egen i Ängelholm också.

Så idag kommer det att bli en lugn dag. Corall och Suss har inte heller blivit helt friska från deras lunginflammation så när de kommer tillbaka från läkaren så ska vi kolla på en barnfilm och baka blåbärsmuffins och annat bröd. Nu ska jag se om jag kan få rätt på bilderna som Jocke håller på att hjälpa mig med, över nätet. Hann inte ta med dem innan jag åkte igår. Hoppas hoppas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar