24 oktober 2011

Kvällsord.

Åh, tack för en fin teaterafton! Gårdagen var full av vändningar och kvällens föreställningar var både berörande och kusliga. Morgondagens kommande upplevelser låter väldigt spännande, bestående av teater, film och ljud. Så nu efter en fin kväll och ett bättre humör så är det dags att ställa klockan för skola och sova några timmar.

Det är lustigt det där med känslor.
När de överlappar varandra inför en ny fas.
Det känns som att det krockar lite
och att någonting börjar rätta till sig.
Även om det känns så jävla hopplöst,
så börjar jag ändå hoppas, och vilja.

Jag vill köpa en dator.
Jag vill börja skriva en bok.
Kanske släppa en diktsamling.
Jag vill börja söka jobb,
kanske på bibliotek eller café.
En skivaffär hade också varit kul.
Jag vill börja uttrycka mig.

Jag börjar förstå och inse nu.
Jag tycker om mitt liv, egentligen.


(Nu bråkar grannarna igen,
stackars barn..)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar