29 oktober 2011

Lördag och Helsingborg.

Kvällen, natten, slutade lite oväntat och sedan satt jag på ett tåg till Helsingborg klockan ett. Hoppades på ett tåg till Malmö, men det gik inget. så hellre ringa och väcka någon än att sitta på Knutpunkten till klockan fem.. Men jag är glad att jag fick vakna upp hemma hos Annmari!

Har haft en fabulös dag idag! Vi vaknade och gjorde god frukost, sedan begav vi oss till Väla så jag kunde få se hur det nybyggda ser ut. Vi hittade varsin höst/vinterjacka för halva priset. Köpte även varsin hemmagjord gräddbulle från Gräddbullerian. Hennes med mocca och min med vit choklad och hallon. Ska bli spännande och smaka imorgon, men tänkte dela den med någon, för dem är ganska mäktiga. Vi hittade också utgångna chokladboxar, sjöfrukter (mina favoriter) för tio kronor paketet, och den är ju hur god som helst ändå. Riktiga fynd idag! Vi lagade kasler med ris-gratäng och tittade på en hysteriskt rolig film. Sdan blev klockan mycket och vi fick springa till bussen för att hinna med ett tåg. Hon höll mig sällskap till Lund, sedan hoppade det på en inte allt för nykter kvinna och höll låda om hur vacker jag var och hur stark jag är och att hon saknar att hon inte skaffade barn när hon ser mig. Att hennes barn skulle ha fått allt hon inte fick och sedan åter hur vacker jag var och mitt hår. Och sist, "Är du goth?" Så ja, resan mellan Lund C och Triangeln var lite jobbig, ville mest bara hem, haha. Hälsade på Carina innan hon for hem och ska nu sätta mig i soffan med Suss och äta lite av den gamla chokladen och titta på Exorcisten, så långt jag vågar. Men det blir nog sängen ganska snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar