23 oktober 2011

Nattliga ord.

Det blev ingen höstfotografering idag, men vi testade rismjölet i alla fall. Johan kom förbi och hjälpte till. Muffinsen blev faktiskt väldigt goda! Sedan satt jag och lyssnade på P4 i hörlurar och försökte få lite lugn. Läste lite ur Rikard Wolffs självbiografi, som jag nu bestämt mig för att köpa. Är även sugen på att köpa ljudboken, för han har ju så underbar röst. Sedan den nya skivan så klart. Sedan stekte jag pannkakor och blev klar lagom tills Emelie kom hem efter att ha följt Johan. Det blev crêpes med bladspenat, svamp och feteost i, supergoda, som alltid! Efter att vi blivit kalasmätta så bestämde vi oss för att låta oss känna att det faktiskt var lördagskväll och begav oss till Tröls där Mats och hans band 'Rag and Bone' skulle spela. Strax innan vi skulle bege oss så ringde Ida och berättade att hon hade det fint. Det var kul att höra hennes röst lite, jag saknar henne faktiskt. Sedan om det är för att hon är så långt borta vet jag inte. Efter att vi kommit till Tröls och sett dem spela och tagit oss varsin öl så kände vi att kvällen var gjord och att sängen kallade. Så nu sitter jag och överväger om jag ska ta mig en kall pannkaka, som aldrig blev en crêpe, till nattmat och sedan kanske tvätta av sminket och krypa ned. Nu hade jag faktiskt gärna haft en ljudbok, men jag somnar nog efter lite Guiness record 1977 också, haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar