10 november 2011

10 November.

Lugna gatan i natt.

Det är november och jag fyller år om mindre än tre dagar! Det är otroligt vad tiden går fort. Hösten trampar med stormsteg och snart kommer snön! Vinter.. igen. Men ack, jag ska inte vara deppig! Kom till min nya läkare här om dagen och berättade lite om allt och vad jag vill ha hjälp med. Fick nya mediciner utskrivna och ska börja prata i en grupp till våren med andra som har lite mer av min problematik. De kunde sätta mig i en grupp nu också, men majoriteten skulle vara män och 40+. Och att de lider bara av grav depression. Och just nu känns det ganska stabilt, så känner inte att jag har direkt bråttom. Det var ett givande samtal och jag signerade lite papper på att de fick samla in alla mina journaler som jag spritt lite här och var och göra en liten vidareutredning och förbereda mig för den här gruppen till våren. Det kommer bli bra tror jag!

I skolan går det bra. Mitt recyclingprojekt ser ut att bli väldigt fint. Nu ska jag bara göra lite smycken till, men har fram till den 7 december, då fotograferingen kommer att vara. Blir nog ett och annat kort innan det också hoppas jag. Emelie ska stå modell, det kommer bli finfint ^^. Hon åker hem till föräldrarna imorgon och kan inte vara med på mitt kalas, men vi kommer nog att ha roligt på olika håll! Imorgon drar jag mig hem till gamla Ängelholm och slappar lite tills Ida kommer hem på Lördag. Det ska bli sjukt kul att se henne igen! På Lördag blir det även lite kalasfirande också med lite trevligt folk. Men som sagt, jag går fortfarande på upptrappning och kommer nog också att ta det ganska lugnt. Har ju bestämt mig för att ändra mina alkoholvanor, som andra kanske förstått och inte förstått.. Sjuk börjar jag också bli, igen. Har ontont i halsen och haft det nu i tre dagar, värst på kvällen. Trött och hängig. Så jag undrar varför jag är uppe nu.

Imorgonbitti har vi eget arbete och jag skriver här och nu att jag inte kommer att ta mig till skolan. Jag kommer att prioritera den ända tvättiden innan helgen klockan 07 imorgon. Så, så är det. Alltså ska jag nu borsta mina tänder och se fram emot kalla pannkakor till frukost.

Och en trevlig helg! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar