22 november 2011



Dags att påbörja blekningen av håret.
Snart blir det blått igen! ^^.




Hejdå sotis!

15.17
Det suger verkligen att bleka håret från svart till en någorlunda blond nyans. Missfärgad kyckling, hej! Nu är det dags att sätta i nästa omgång. Jag kan inte stå ut att visa mig utan dreads, därför så bleker jag allt på samma dag. Det är kanske dumt och inte speciellt skonsamt, men vafan. Frätskador har man väl haft förr. Kosta vad det kosta vill. Inatt har jag blått hår i alla fall, så det så!




22.03
Nu är den fjärde blekningen i och det börjar ta sig. Även om den andra inte gjorde så stor verkan. Morfar ringde mig och undrade var jag var. Hade helt glömt bort tiden och fick springa in på toa och skölja ur håret, på med en sjal och en snyggare tröja. Sedan ner till Lilla Torg och möta upp dem. Det blev fisk och skaldjurssoppa till förrätt, rökt och gravad lax med smörstekt potatis och grönsaker till varmrätt och ett glas vitt vin. Mycket mysigt, och jag fick mina födelsedagspresenter. Ett pärlhalsband och ett par fina örhängen med svarta stenar och strass. Sedan en hjärtformad ask full med fancy praliner i. Så nu har vitryckt i oss för full hals! Varit en sväng på hemköp också för att jag insåg att fyra blekningar inte skulle räcka, så nu - two to go! Får väl sitta uppe hela natten för att mitt minne är kasst, haha. Men det blir bra!


00.21
Nattetid och jag sitter med femte blekningen i och lyssnar på Maria Mena. Snart dags att skölja ur den ochhoppas på att inte håret helt stillar av under natten. Fortsättning följer imorgon BLÅBLÅBLÅ <3 !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar