16 november 2011

God kväll!

Just nu så sitter jag på mitt rum vid min nya dator som jag köpte här om dagen och njuter! Och jag behöver inte tycka sönder fingrarna för att få ner tangenterna! Nu ska vi bara skaffa ett vettigt internet så att vi kan ansluta oss alla tre samtidigt. Så kan jag och Emelie sitta och chatta via Facebook om kvällarna när vi lagt oss ^^. Jag köpte även en fin väggklocka som vi hängde upp i köket, det var något som fattades, just detta. Sedan blev det en klädhängare som jag kan ha på insidan av min dörr och hänga alla mina tröjor och väskor på, så att vi slipper så mycket bråte i hallen. Även en röd tvättkorg/bag. Så nu har jag äntligen slängt min gamla pappkasse som hängt med ända från Önnestad, haha. Och en fläkt tilldatorn, så klart..
Dagen har varit bra! Vi hade en föreläsning om materiallära påförmiddagen och skulle hakonst på eftermiddagen, men vår lärare var sjuk, eller hade sjukt barn, så det blev eget arbete. Men jag satte mig bak på Majas cykel tillsammans med henne och Alice och åkte ner till stan med slutdestination Alice. Där satt vi och pratade bort tiden tills vi insåg att klockan var långt över tre. Det blev bussen till Kirseberg och lite shopping på Emmaus till projektet vi har startat.Startat och startat, det finns väl en risk för disskusion om detta ärendet, men det tar jag en annan gång, för ikväll är huvudet fullt med annat. Vi skilldes åt vid mig och jag kom slutligen hem. Satte mig och beställde nålar, stencilpapper och färg till tatueringsmaskinen, äntligen. Så nu jäklar blir det gaddning! Har en handfull idéer och några små beställningar, kul! Det blev även lite barnprogram i soffan, skönt att få vila en sekund, det var faktiskt skönt! Lite mat på det lagom tills datorn hade laddat klart och jag kunde sätta mig med lite installationer och design. Känns så skönt med en ny dator! Halleluja! ^^.
Nu har jag suttit i telefon i två timmar och fått ut en hel del av det samtalet. Jag vill tacka alla som är så fina och hjälper mig med livets klurigheter. Ida, Jocke, Annmari, Joel, Emelie, Alice <3 Små ljuspunkter i höstmörkret!
Nu är klockan snart midnatt, dags att sova.
Det är ju en dag imorgon också,
som Tant Aina så vist säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar