25 november 2011

Uttråkad till döds! Sussi och Corall är på Aq-va-kul och Emelie jobbar. Jag har hemlängtan till tusen och har ringt och avbokat med morfar imorgon och ska nog ta mig en dusch och packa min lilla ryggsäck och bege mig till Ängelholm. Strunta i Malmöplaner i helgen och bara koppla av lite på förre detta hemmaplan, som fortfarande känns hemma. Vattna blommorna diska och ställa i ordning på mitt rum efter alla fixar-killar som varit här idag.

Vaknade av att det ringde på dörren och att felanmälningskillarna var här och skulle fixa min garderob. Själv låg jag i trosor under täcket och ville egentligen sova en stund till. Morgonmorgon killar sa jag och försökte piggna till lite och lista ut ett sätt att komma upp och i kläder utan att visa mig naken. Då kom Corall in med kaffe på sängen som Sussi gjort, så fint! Vilken gullunge! Emelie kom in och frågade om vi skulle ta ett bloss, javisst, med folk överallt fick jag till slut på mig kläder. Då kom Corall ut på balkongen med en macka till mig med leverkorv. Har aldrig ätit leverkorv, riktigt gott ju! Undrade om det var något som hände idag, någon speciell dag, varför de skämde bort mig så. Men det är bara så det är att bo i världens finaste lilla kollektiv! <3

Sen fick jag en avi från UPS där det stod att de inte kunde leverera mitt paket för att vi inte har portkod. Så jag kunde åka ut till Sturup för att hämta upp det själv idag. Med det är bara flygbussar som går dit och det skulle kosta mig 180:- tur och retur! Aldrig i livet säger jag. Såjag ringde dem igen och sa att de kanske kunde leverera på måndag. Jovisst, men de kan inte säga en mer specifik tid mer än mellan 09 och 17.. Så funderar på att ringa dem igen och säga att de kan leverera till skolan på dagen och hemma på eftermiddagen, eller bara leva med det. Orka!

Nu blir det duschen nästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar