1 januari 2012

Hej 2012!

Då var det ett nytt år. Nyårsaftonen var helt otrolig. Vid vissa sekundrar, lite här och där, så var jag osäker på om jag ens skulle överleva. Det var en krigszon här på BuddinStr.! Raketer sköts från gatorna och man fick springa för att komma undan. Raketer kastades ner från balkonger och man fick gömma sig i ingångar till olika portar. Olika gäng kastade på varandra, och OSS! Idioter.. Vi drack skumpa och fotograferade krigszonen och planerade på att komma in någonstans och dansa vidare genom natten. Det blev en klubb som körde stenhårt på epilepsiblinkande lampor och dans på borden. Tomtebloss, cigaretter, alkohol i mängder. Kändes lite jobbigt med tanke på att jag var nykter, typ nykter. Vi promenerade vidare sedan runt två och kom slutligen till en restaurang, där vi drack en öl och tog det lugnt, njöt av det som nog kallas tystnad i Berlin. Sedan promenerade vi vidare för att gå på en hemmafest. Letade taxi och slutligen kom vi fram, några trappsteg längre upp satt hela festen i soffor, dålig musik, muskulösa kramande män med massa tatueringar. Kände oss inte så hemma, men det blev en två öl till ändå. Partyt skulle dra vidare ut på klubb och alternativet för en chill hemmafest fanns också. Men klockan var strax över fem och vi tog en taxi hem istället. Vi var hemma 30 minuter och 86 trappsteg senare, njöt av resterna från middagen och somnade ganska snabbt, strax innan sju. Det var en bra kväll, men annorlunda. Vet inte om detta kommer att hända igen, vi får se. Nästa gång det firas med raketer så ska jag inte glömma att använda mina öronproppar. Det susar fortfarande ganska gott i ena örat som fick stryk inatt.

Ida och Emeli ligger just nu i sängen och börjar titta på den andra filmen, den förra var bra. Men det finns bättre. Vi har lagat middag och handlat chips, och ätit upp alla redan. Klockan är inte ens tio och jag är trött som tusan. Jag har hemlängtan, som fan. Borde lägga mig, men vet inte om jag kommer att kunna somna. Två dagar kvar.

Men jag har det bra ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar