10 januari 2012


Nu har jag avverkat de första två dagarna i skolan. Kändes lite struligt med det nya projektet, innan man visste vad man skulle göra. Men nu så! Brunt, svart, senap, lite rött och lite nött, det kommer bli bra tror jag! Satt igårkväll vid köksbordet tillsammans med Corall och ritade modeteckningar. Hon ritade giraffer och övade på alfabetet och jag hjälpte till. Vi lekte indianer och sprang runt i lägenheten och hoppade rundor, tittade på barnprogram och gjorde studsbollar tillsammans med hennes kompis. Världens sämsta studsbollar för övrigt, att de får tjäna pengar på sådan skit.. Jaja.. Satt uppe ett tag till och gjorde klart min teckning och pratade sedan med Joel i telefon en stund och la mig sedan. Vaknade heltrött och och grusig i ögonen i morse,upp och hoppa! Pallrade iväg till skolan med två sjukt tunga kassar med sypyssel. Sydde på min vinterjacka, JÄVLA JACKA.. Så.. Det gick sådär, men blev okej till slut, nu ska jag bara sy i knappar, på med päls och fixa lite i ryggen. Kvartsamtal, eller vad man vill kalla det, med Tina, Mer pyssel och bussen hem.


Imorgon där emot blir det ingen skola. Då ska jag och Emelie upp i tid och sminka, fixa håret och testa kläderna från Recyclingprojektet. För klockan 13 blir det fotografering! Det blir spännande tycker jag. Hoppas att det blir bra bilder trots vår ovana! På eftermiddagen så ska jag nog försöka få ihop lite till en början på moodboarden och rita ett mönster till ett par handskar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar