25 januari 2012

Så, då var denna dagen snart slut! Det har varit en mycket händelserik dag idag. Halv tolv begav jag mig ut på stan och fixade lite, sedan ner till Björn. Pratade lite och placerade skissen för tatueringen. Körde linjerna av porträttet och sedan vingarna. Folk säger att det ska göra jätteont på halsen och Björn sa det också att det inte kommer bli kul. Men det var en ganska behaglig smärta. Vid två tillfällen så försvann jag lite i dagdrömmarna, haha. Det kändes lite precis över nyckelbenen, men annars, helt okej! Men! Sedan var det dags att färglägga hennes hår, då började det bli svullet och började göra ganska ont, precis på bröstbenet. Det blev halva idag och nästa halva om en vecka ca. Men hittills, jag är riktigt nöjd! Sammanlagt så kommer hela min chestpiece ha gått på fyra sittningar, sammanlagt ca 17timmar. Vi ska köra lite linjer och skuggningar på den första delen också vid tillfälle, så att det hänger ihop mer. NICE!


Mums! <3



Efter detta träffade jag Joel, vi handlade och lagade lite mat hos mig. Sedan begav vi oss efter lite fix, bort mot Mobilia där vi hittade varsin skärbräda på Lagerhaus. Jag fyndade även en lampa till mitt rum, äntligen! Även kakeldekor som jag satte upp i badrummen. Fiiiiina!! Efter det så satt jag och Alexandra, vår nya roomie, i köket och drack en kopp kaffe. Hon kommer från Uruguay och ska lära mig spanska. Idag har jag lärt mig alfabetet ^^.


Nu är klockan fyra minuter över läggdags!
Ajabaja, dags att sova! God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar