29 februari 2012

01.42

Det är natt och jag har haft en väldigt bra kväll, ovanligt bra. Ingen ångest, ingen oro. Men varken glas eller ledsen, men de neutrala kvällarna kan också kännas trevliga. Acceptabla minst. Har saknat att sitta och teckna och samtidigt känna motivation. Det ger resultat. Har många idéer och planer framöver, så jag hoppas på att min motivation ska hålla i sig och att det ger mig lite positiv energi, så kallad styrka och kanske en mer klar glädje. Det hade också känts skönt att få tummen ur och ringa de där samtalen jag behöver. Komma iväg till skolan och sluta vara så feg och känna att jag inte vågar. Jag vet att det snart löser sig, men det är jobbigt när man känner att man är på väg att känna botten och att ångestdämpande inte riktigt ger sin verkan. Ska försöka att leva lite i nuet och inte ta på mig förmycket ansvar och ting att göra. Jag vet att det kommer bli bättre och jag vet också om att jag kommer att lösa det här. Det finns så mycket stöd där ute. Ska svälja stoltheten och ta emot den.

Nu ska jag sova. Ska gå upp i tid, göra något bra och aktivt.
Stoppa denna dvala och få frisk luft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar