20 april 2012


Bakabakabaka. Sitter och tar en paus i bakandet hos Joel efter en taskig allergireaktion, troligen damm.. Vi fixar inför kalaset imorgon. Joel står i köket just nu och bakar de sista plåtarna pizza. Det blir Fyra plåtar pizza av olika slag, 190 minimuffins som jag bakat. Två sockerkakor (en tigerkaka och en sockerkaka med äpple och kanel) Snittar, stavar, dippor med mera. Och till det kommer det näst intill eller fler än
fyrtio personer! Ja, hur vi ska få plats, det ser vi imorgon.

Imorgon ska jag göra klart de sista medan han jobbar. Och det är det roligaste kvar! Jag ska få baka tårtorna. Tre stycken. En blå med blåbär, en rosa med hallon och en både blå och rosa med björnbär och hallon.. ^^

Nu ska jag gå och hjälpa till lite mer innan jag intar natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar