21 november 2013

Graviddrömmar..

Inatt drömde jag att jag satt fast i ett koncentrationsläger i Nordkorea. Mitt i natten, regnet vräkte ner och kallt var det! Alla fick sitta på rader uppe på en kulle som i princip bestod av lera och stora kantiga stenar. Allt brusade och det var folk som skrek till varandra, jag var mest förvirrad och supertjock(gravid). Jag hade kommit ner för kullen för en stund men skulle strax sätta mig på samma blöta leriga plats igen och upptäckte då att det var något slemmigt på min plats. Jag blev hysterisk och undrade var det var när en vänlig tjej bredvid mig sa att det troligen var vattnet som hade gått. En tjockt gulaktigt slem.... Alldeles panikslagen och hysterisk kom jag ner för kullen och jagade rätt på vem som helst som ville lyssna på mig. JAG SKA FÖDA skrek jag till personen som stod framför mig (som så klart inte förstod ett ord av det jag sa) och JOhan syntes ingenstans... Till slut fick jag komma till en europeisk läkare som kunde prata engelska med mig. Telefoner som ringdes i och folk babblade om att det var alldeles för tidigt. Regnet fortsatte att ösa ner och inte en skymt av Johan. Helt plötsligt så låg jag där på en bår eller ett bord, någonting, blött, kallt, naket och lillen skulle UT! Med detsamma! Ingen bedövning, suddiga ansikten, ingen Johan, en för liten Lille och då vaknade jag..

Legat vaken sedan dess och känt efter sparkarna, illamående och trött..
Usch och tvi för läskiga drömmar!

Förra veckan drömde jag två knasiga drömmar två nätter i rad.
Den ena så knäpp att min livmoder sprack, exploderade och lillen simmade runt i mitt blodomlopp.. I den andra började drömmen med att jag födde ett litet grisfoster, utan tryne, som sedan växte och blev bara större och större. Hår började växa ut, långa ben fick den, tassarna fick långa sylvassa klor, en stor läskig katt med prickig päls, lite som Marsupilami, fast jävligt mycket otäckare! Detta djur började jaga mig och försökte riva och bita på mig, så jag sprang, tills jag blev alldeles svettig och kom till glasdörr som jag smällde igen bakom mig. Människolikt försökte kattfan öppna dörren och äta upp mig och jag försökte att hålla upp handtaget för att hålla odjuret ute. Inne i rummet som jag befann mig i satt det en man, väldigt snäll och lugn som sa åt mig att mata kattdjuret var trettionde minut. Då skulle jag allt få se att vi kunde bli vänner, jag och katten. Han gav mig lite mat som jag la i min hand, sedan släppte jag handtaget till dörren och katten flög in med alla klor över mig med vidöppen mun och huggtänder som blänkte och helt plötsligt som jag stod där i knep ihop ögonen och trodde att jag skulle bli slukad hel så kände jag en sträv liten tunga slickandes på min hand. Odjuret hade förvandlats till en liten oskyldig kattunge och spann och purrade i mitt knä, mätt och belåten..

Förberedelser på att aldrig glömma ge lillen mat när han kommer ut? .__.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar